Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märkliga systemfiler

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Syncar min iP 3GS mot Vista. Sedan jag började göra det kommer det märkliga systemfiler i bokmärksmappen typ dat1a80.0c7. Irriterande då de är i 1000 tals och syns i rullistan. Det verkar vara ngn form av Apple system fil. Ngn annan med samma problem? Kan man stänga av dem så att de inte syns? De kommer tillbaka trots att jag tar bort dem manuelt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-02 11:26

Det verkar som att iPhone/Safari och InternetExplorer bokmärken inte trivs ihop vid synk med iTunes och att detta är en bug som funnits länge. Enklaste lösningen är att kryssa ur synk av bokmärken i iTunes på Windows.
Syncing Bookmarks Creating .dat file
Syncing IE bookmarks creates .dat files on desktop

Tack. Verkar märkligt att Apple inte har gjort ngt åt det. Verkar ju vara ett gammalt problem.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-02 14:53

Ja, men samtidigt uppstår det antagligen bara i vissa lägen, annars skulle man kunna googla fram många fler träffar på problemet.
Jag har inte iTunes i win eller IE att testa på själv men några tankar:
- Har du uppdaterat till senaste iTunes?
- Har du ändrat inställningar för synlighet av filer till något annat än standard i Vista?
- Har du något annat program igång för att synka bokmärken mellan olika browsers?
- En annan workaround om du ändå vill synka bokmärkena på iPhonen är ju att i iTunes välja att synka mot Safari på Win istället.

1
Bevaka tråden