Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för delad ekonomi för iPhone

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(Svårt att placera denna tråd rätt; Ska den ligga under iPhone, iTunes appar eller iTunes App store??)

Jag och hustrun har delad ekonomi och det är ganska ofta som vi har dålig koll på ekonomin. Jag kanske har handlat lite grejer, och hon har handlat grejer samma dag. Sen är det kaos.

Finns det något enkelt program där delad ekonomi är huvudsyftet?

Jag tänker mig en slags databas där man fyller i dagens datum, vad man har köpt och vad det har kostat.

Några tips?

Bankens app kanske?

Jag och frugan använder Skandiabanken och ser där i realtid hur kontona används, mycket bra.

De har även lagt in en funktion precis som kallas för Shoppingkollen, ska lägga in ett screenshot strax så du ser hur det ser ut.

Ursprungligen av keptang:

Bankens app kanske?

Njaoe. Tack för svaret. Vill slippa logga in och hålla på. Verkar bra i övrigt, men det måste gå snabbt och vara enkelt!

Har tittat på "Groopd", men är inte riktigt kompis med det.
Fler idéer?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-02 15:54

Jag använder MoneyBook - Budgetförvaltning for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
Den är snygg, enkel och snabb att föra in transaktioner i, så det blir gjort med en gång!
noidentity - moneybook

Via my.moneybookapp.com kan man ha ett konto för backup av transaktionerna och se lite mera statistik (men inte föra in transaktioner, det gör man bara i appen). Backup (eller återställande från backup) sker bara manuellt när man trycker på en knapp.

Min tanke är att det borde fungera att ansluta två iOS enheter till samma backupkonto. Men eftersom det inte är gjort för att vara en synk-service så kräver det nog att man manuellt återställer från backup varje gång man öppnar appen och sedan skickar backup när man stänger appen, annars får du och hustrun olika versioner. Och det blir knas om ni står och handlar precis samtidigt...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-02 15:58

Hur skulle det vara med ett enkelt excelblad i google-docs?

Ursprungligen av IngoX:

Hur skulle det vara med ett enkelt excelblad i google-docs?

En inte helt dum tanke.

Men jag ska se om jag hittar något som är gjort för ändamålet.

1
Bevaka tråden