Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda iPhone 4 i USA

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2011-08-02 11:34

Hur skall man gå till väga för att slippa skyhöga mobilfakturor efter en veckas semester i USA? Bara förlita sig på WiFi:s or what?

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-02 11:38

Japp. Se till att roaming är avstängt och kör wifi när du kan.

Precis som kainen skriver, se till att roaming är avstängt. Det är inte påslaget per default så ska redan vara avstängt, men dubbelkolla.

Om du har en olåst telefon så skaffa ett kontantkort därborta. Du kan tala in på din mobilsvar att du nås på ett annat nummer under din semester. OBS! Det kan vara så att om du plockar ur ditt svenska SIM-kort när du redan är i USA så kan du drabbas av höga räkningar för samtal som går vidare till din röstbrevlåda. Kommer inte riktigt ihåg hur det där ligger till men minns att Telia rekommenderade förr att om man skulle utomlands och låta mobilsvaren ta hand om samtalen skulle man stänga av telefonen innan man lämnar Sverige - annars kunde det bli dyrt. Undrar varför egentligen. Ett annat krux kanske är att du inte vet vilket nummer du kan nås på förrän du har skaffat dig ett kontantkort i USA och då är det ju så dags att tala in ett mobilsvarsmeddelande. Vid närmare eftertanke tar jag inget ansvar för vad jag säger.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-02 12:19

När jag var i NY för ett par år sedan och skulle köpa ett kontantkort så gick det inte utan ett social security number.

  • Medlem
  • Borås
  • 2011-08-02 15:58

Är det verkligen bara det?
Det låter så simpelt.
Kan man stänga av sin röstbrevlåda? Utifall att.

Jag läste också att man kan manuell välja ett telefonbolag på telefonen när man anlänt in i landet och får dem där sms:en om priser för sms och samtal. Eller skall man köra blankt och bara köra WiFi?

Ja så enkelt är det.
Röstbrevlåda brukar man kunna stänga av, kolla med din operatör.

Har du roaming avstängt så behöver du inte vara orolig för datatrafik.

Nu minns jag. Du betalar för att ta emot samtal i utlandet. Om någon pratar in ett 20 minuter långt meddelande är det du som får betala.

1
Bevaka tråden