Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det nackdelar att välja "återställning som ny" eller "fabriksinställningar"?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är skillnaden ? Om jag " återställer som ny" eller till "fabriksinställningar" ?
Även som ny kan jag väl lägga in backupen efteråt om jag vill.
Om jag skall sälja den markerar jag som ny - det förstår jag. Men i princip blir det väl ingen skillnad, eftersom jag ändå kan lägga in allt efteråt?
För - nackdelar ?

Korrekt, du kan lägga tillbaka en backup.

Återställa som ny gör man normalt om man har problem och det inte löser sig utav att man återställer och lägger tillbaka en backup.

Ursprungligen av keptang:

Korrekt, du kan lägga tillbaka en backup.

Återställa som ny gör man normalt om man har problem och det inte löser sig utav att man återställer och lägger tillbaka en backup.

Men är det någon skillnad efter återställningen. Vid "fabrik" finns ju allt med som tidigare. (inställningar, lösenord osv) Är det samma om man gör "som ny" - eller skiljer det något efteråt ? Jag har ju gjort båda tidigare - ex. när man köpt ny och sålt den gamla - men kommer inte riktigt ihåg om det var någon skillnad. Åldern tar ut sin rätt kanske...

Finns bara 2 val, som ny eller återställa från backup. Fabrik (som ny lär vara samma) känner jag inte igen.

1
Bevaka tråden