Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tvinga att mounta en partition på en skadad hårddisk?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag märkte idag att min externa Time Machine-disk inte ville mountas. Jag försökte mounta den i Disk Utility men det gnällde. Försökte sedan med Verify Disk och Repair Disk men det gnällde då med. Kör nu TechTool Pro och det hittas korrupta sektorer efter korrupta sektorer.

Då jag har ett par halvintressanta filer på den disken, som jag inte kommer gråta floder över om dom försvinner (Temporär lagringsplats), men hade varit bra att få tag på så undrar jag om det finns någon lösning där man kan tvinga att mounta partitionen? Att skita i alla varningsmeddelanden utan bara köra broute force och välja HFS+-partition på hela tiden och sedan Ok, alltså lite mer GNU/Linux-alternativ.

Testa Disk Warrior - DiskWarrior 4 - The Disk Utility for Mac Disk Repair, Mac Directory Repair, Mac Disk Recovery, Mac Data Recovery - kan du inte rädda datan med det, så är det nog kört...

Jag kör just nu DiskWarrior och programet set ut som det har hängt sig med följande meddelande:
Speed reduced by disk malfunction: 716

Siffran ökar hela tiden.

Hårddisken har nog krashat helt och hållet.

Datan kanske kan räddas om disken lämnas in till ett specialicert företag men detta är inte på långa vägar värt vad det skulle kosta.

Jag kom precis på att jag kan göra frystestet. In med disken i två täta påsar och sedan in i frysen ett par timmar. Då kan hårddiskar komma till liv ett kort tag för att hinna kopiera datan.

Tillägg: Disken är helt död.

Senast redigerat 2011-08-07 20:51
1
Bevaka tråden