Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod nano(senaste) "dos" skärm?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Kom hem från en livlig middag där ja slagit emot min ipod(har den som klocka) mot något. (glas lite sönder nere till höger)

Kommer hem, laddar den på morgonen och nu ser den ut såhär? Va kan ja göra? Itunes startas när ja kopplar in den men inget mer.

Knappar eller touch funkar inte

Senaste itunes o os på nanon. Osx 10.6.7

Tack på förhand

Cooolt !!! ( Sorry - har inte en aning - återställning ?? )

Detta kanske funkar?

"Press and hold the Sleep/Wake button and Volume Down button simultaneously for at least eight seconds or until the Apple logo appears. You may need to repeat this step.

If the above step did not work, try connecting iPod to a power adapter and plug the power adapter into an electrical outlet, or connect iPod to your computer. Make sure the computer is turned on and isn't set to go to sleep. Try resetting the iPod while it is connected to power."

Det är inte DOS (själva tanken att låta DOS sköta en iPod vore horribel) utan diagnostikprogrammet. Det kan användas för att upptäcka eventuella fel. Prova att starta om den med dessa instruktioner, såvida det inte är något fel på den så borde den bete sig som vanligt efter det.

Tack för svar! Ska testa imorgon när jag har klockan bredvid mig!

Ursprungligen av Marcus K:

Det är inte DOS (själva tanken att låta DOS sköta en iPod vore horribel)..

Det vet jag, kom bara inte på vad jag skulle kalla det. Tack för förklaringen iaf

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-08-08 18:52

Här är lite intressant info om själva gränssnittet: How to access diagnostic mode of the sixth-gen iPod nano, code-named Snowfox

1
Bevaka tråden