Jag har i dagsläget en Eizo Flexscan 2231W (22") bildskärm. Denna har en DVI och en VGA-ingång. Den är kopplad via DVI till min stationära PC. Till skärmen har jag även kopplat min MacBook Pro (Early 2010) med en kabel från Deltaco som är Mini Displayport -> VGA.
Problemet med detta är att bilden från MacBooken är instabil. Det "rinner/skakar" lite slumpmässigt och jag tycker inte det är så bra bild som på Macens egen skärm. Det är svårt att förklara, men det är lite fult på nåt sätt.
Utöver detta har jag ett Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 och en mus, som är kopplat i Eizo-skärmens USB-hubb. Kabeln därifrån växlar jag mellan PC'n och Macen. Så det är ingen jättesnygg lösning, men den fungerar hyfsat.
Jag skulle vilja ha en bättre setup när jag ska jobba med Macen, och eventuellt ha en större bild. Så jag har funderat på den nya Apple Thunderbolt Display 27". Så mina frågor är:
1. Går det att koppla PC'n till Thunderbolt Display?
2. Går det att koppla min MacBook Pro (Early 2010) till denna skärm?
3. Går det att switcha bilden mellan PC och Mac utan att manuellt flytta kablar?
4. Finns det någon KVM switch som funkar? Jag köpte en USB-switch men den funkade inte alls.
5. Är det någon annan här på forumet som har nån smart idé hur man använder både PC och Mac på samma arbetsplats?
Tacksam för alla tips!