Tack för tipsen grabbar! Tyckte mappstrukturen var fin men fick omarbeta den en del, nu funkar det!
Är det någon idé att ladda ner betan? Vad har de uppdaterat?
Nu till min nästa, kanske korkade fråga, men det är ganska vitalt för att kunna avnjuta en film!
Det var länge sen jag var påläst om olika format. Idag pratas det om framrates, avkodnngar, olika ljud- och bildformat, men jag får tyvärr ingen ord ing på det! Av någon anledning har mina 720p-filmer börjat lira under de senaste dagarna, dessutom är de synkade, wow :). Problemet ligger dock. 1080p-filmerna...
Har sökt här, på plexforum och på macrumors utan några bra tips. För det första brukar det mesta jag har i SD vara osynlat men det är som jag förstått det ett välkänt problem som förmodligen åtgärdas i en uppdatering. Jag prövade även tipset m att ersätta ffmpeg-filen i PMS Resources med en ny, dock med utan märkbar skillnad.
Jag har laddat ner 5 olika versioner av filmen Avatar och det är först nu, den sista, som verkar flyta utan några störiga hack. Synkningen av ljudet ligger fel, vilket är jobbigt, men det går ju alltid att korrigera detta i menyn. Denna fil är alltså frygt 5GB stor, 1080p, H.264, AAC i 5.1. Därefter har jag filmen Aladdin med exakt samma specifikationer förutom att ljudet är i Dolby Digital. Denna film lirar inte alls som det ska, bra mycket standon i bilden, även fastän ljudet flyter på. Är det Dolby Digital som sätter käppar i hjulet här?
Det är 2011 och man tror att det mesta skall fungera problemfritt men inte. H.264 hardware encoding är aktiverat i programmet. Ska jag ladda ner några codecs, andra inställnngar, videocodecs, vad göra. Eller måste jag helt enkelt välja rätt fil från början då Plex är lite petig med detta? I såna fall, hur ser en "ultimat" fil ut? Känns lite jobbigt att behöva leta sig fram till en speciell film bara för att allt nte fungerar klanderfritt, men antar att de är priset man får betala för ett så vackert UI!
Även i andra filmer hackar vissa partier, ljudet osynkat, ibland undertexterna osynkade och så det här med SD-materialet. Funderar på ifall det är jag som gjort allt fel eller ifall detta helt enkelt är dagens bittra sanning?
Använder för övrigt en Mac Mini, sommarens version, I5, 4 GB RAM, Radeons grafikkort.
Vad göra kunniga forumiter?