Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linux på Mac (Yellow Dog & Mandrake) Partitioner...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-09-02 16:01

Jag funderar på att testa Yellow Dog 3.0 och Mandrake 9.1 på min G4. Hur löser jag detta på bästa sätt? Jag antar att jag bör dela upp hårddisken i åtminstonne 3 partitioner (en för OS X, en för YD och en för Mandrake). Men jag kan inte hitta något program som kan partitionera hårddisken. För närvarande har jag bara en disk med OS X på. Det hela lutar åt att jag tar backup på hårddisken och formarterar den för att sedan partitionera den i tre partitioner. Låter det vettigt?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-09-02 16:17

Kolla den här tråden.I vart fall så får du hela kde paketet installerat.Om det är samma sak som att köra på en ren Linux partition ska jag låta vara osagt.

• Oregistrerad
  • 2003-09-02 16:18

Skapa isf 5 partitioner.

OSX partition
liten bootpartition
Mandrakepartition
YDLpartition
swappartition.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-09-02 16:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Lari Kovanen
Skapa isf 5 partitioner.

OSX partition
liten bootpartition
Mandrakepartition
YDLpartition
swappartition.

bra tänkt att dom kan dela på swapen, men glöm inte att kolla hur mycket respektive dist vill ha som boot och swap storlek

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-09-02 16:41

passa så att du inte får som mej, installerade ydk men sen ville inte datorn boota in i osx igen :/

Men de var att den hade ändrat bootflaggorna på mina diskar eller nåt, så jag fick sno farsans disk med osx på och fixa datirn infrån den.

De var tydligen nån bugg i ydkinstalleraren som gjorde de så.

Fixar inte YDL3-installationen alla partitioner som behövs. Jag kan inte komma ihåg att jag gjort några indelningar själv.

Min Powerbook ville också bara starta i YDL efter installation men det räcker med att hålla ner Alt under uppstart så kan man välja MacOSX igen.

1
Bevaka tråden