Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Insticksfiler till Mail

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick ett mail med flera bifogade jpg-bilder som inte visades. Istället står det "Insticksfil saknas".
Vilken insticksfil är det? Och hur sköter man insticksfiler i Mail, om jag nu ska lägga in den saknade insticksfilen, hur gör jag det?

Var står det "insticksfil saknas"?
Vilken version av Mail, och vilken version av OSX, handlar det om?

Även om du inte kan se själva bilden inne i Mail, så kan du kanske se filen/filnamnet? Vad händer då om du sparar ner bilderna, och försöker öppna dem utanför Mail?

Är du säker på att det är JPG-bilder, och inte något annat som har råkat få fel filändelse?

Jag startade om Mail och då funkade det...
Tillfällig digital hicka antar jag.
Men operativet är 10.6.8 och Mail är 4.5. Jag kunde se bilderna genom att öppna dem från bilagan, det var bara det att det var ett felmeddelande jag aldrig sett förut så jag blev lite konfunderad

Glöm vad jag sa. Hittade hur man fixade på Nätet. I programmet "Java-inställningar" välj "Återställ förval" så funkar det.

Fick samma problem idag och här försvann det inte vid omstart av Mail respektive dator. Otroligt irriterande. Det gäller alla sorters bilder mm. Tror att något är skadat, men jag vet inte var Mail förvarar sina pluginfiler.

1
Bevaka tråden