Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sammanfoga KMZ-filer?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-08-21 09:56

Jag har en "quest" där jag ska gå på alla gator i staden jag bor och har nu samlat på mig över 100 kmz-filer som är importerade en och en i Google earth. För de mobila GE-applikationerna verkar man bara kunna se en "sträcka" åt gången och då jag som sagt har över 100 blir det jobbigt att på en kartbild se samtliga sträckor jag gått.

Går det på något sätt sammanfoga alla kmz-filer till en enda fil och ladda upp den till de mobila applikationerna. Jag har googlat lite men inte riktigt lyckats hitta vad jag söker till mac os.

Någon här som har något bra tips på hur man kan göra förutom att manuellt i GE plocka ihop filerna... Det alternativet vill jag naturligtvis undvika. Det kanske finns någon smartare lösning även i GE??

/Tommy

Om du skapar en ny platsmapp inne i Google Earth (markera Mina platser och välj Lägg till ny mapp), och drar nålarna dit, bör du väl kunna markera nämnda mapp, högerklicka och välja "Spara plats som". Då får man en enda .kmz eller .kml-fil som exempelvis kan mejlas och delas med andra.

• Medlem
  • Finspång
  • 2011-08-21 11:36

En samlad mapp hade jag redan och jag "sparade den som". I GE i iphonen funkade det bra förutom att den visar alla start och slut... Men det går kanske att trixa med. I kartfunktionen i google i webbrowsern ser man dock bara typ 8 sträckor åt gången... Ska testa ipaden senare också.

Tack!

/Tommy

1
Bevaka tråden