Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Min moders iPhone 4 har blivit fuktskadad.... Hon var ute i regnet och tog upp telefonen och satte igång iPoden och la sedan ner telefonen i fickan igen. Telefonen hade skal på. Nu när hon kommer hem gick först telefonen inte att starta men efter lite laddning går den igång, men hemknappen reagerar inte och under skärmen ser man att det kommit in vatten (fukt).
Telefonen är köpt via telenor med abonnemang och är bara 5 månader gammal. Någon som vet hur det är med garantin i fall som dessa? :/
Som Henkan skrev, garanti täcks inte av vattenskador. Normalt sett så kan operatörerna/serviceställena ta ut en avgift om det visar sig att det är du själv som har skadat luren. Mitt tips är att du kollar på din hemförsäkring.
När du skriver "Telenors garanti", menar du då att du har deras försäkring? Menade du garantin på själva iPhonen så är det så klart tillverkaren som erhåller den, dvs Apple, inte operatören.
Garantin täcker inte fuktskador men en ev. försäkring kan göra det som sagt..
Jag själv har PhoneHouse försäkring och oavsett vad som händer med min iPhone (även om jag går in i butiken och kastar den i golvet framför personalen) så får jag en ny för 500:-..
Garantin täcker inte fuktskador men en ev. försäkring kan göra det som sagt..
Jag själv har PhoneHouse försäkring och oavsett vad som händer med min iPhone (även om jag går in i butiken och kastar den i golvet framför personalen) så får jag en ny för 500:-..
3 Försäkringen omfattar inte;
3.1.5 skador på din Produkt;
(i) som uppsåtligen eller av grov vårdslöshet orsakats av dig eller någon som har tillåtelse att använda din Produkt
3 Försäkringen omfattar inte;
3.1.5 skador på din Produkt;
(i) som uppsåtligen eller av grov vårdslöshet orsakats av dig eller någon som har tillåtelse att använda din Produkt
Står i avtalet samt att jag nyttjat detta förut på andra mobiler.. Lyckades två en mobil med samma försäkring krossad under drygt 6 ton motviktstruck och en röding senare fick jag en ny värd runt 2000:-...
Jo, om du tappar den och en truck kör över den gäller så klart försäkringen, men om du svänger upp framför säljaren och utbrister "Titta här!", lägger luren på gatan och kör över den så kan du nog känna dig blåst på en ny lur för 500:-.
Jo, om du tappar den och en truck kör över den gäller så klart försäkringen, men om du svänger upp framför säljaren och utbrister "Titta här!", lägger luren på gatan och kör över den så kan du nog känna dig blåst på en ny lur för 500:-.