Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
På sistone har min MBP & Airport Express börjat tappa kontakten med min router/dongel. jag har försökt att uppdatera FW på Dovadon men det verkar inte heller funka, någon som har upplevt samma problem? Tips?
Mvh
Björn
Har du bra täckning? Skulle även vara bra om du har samma problem med en annan dator. Ganska många prylar inblandade (Router, modem och dator) så det vore bra om du kunde köra uteslutningsmetoden
Vi har två MBP´s i hushållet och problemet existerar på båda. Det finns som sagt ny Firmware tillgänglig för Dovadon men jag lyckas inte installera den (gjort för PC?), om det är det som är problemet.
Allt verkar gå som det ska men efter att den har laddat klart så står det att uppdateringen inte är genomförd och FW:n är fortfarande den ursprungliga...
Tack för hjälpen!
Jepp det har de, det läste jag i ett mobilforum, då jag står i begrepp att hjälpa mina föräldrar till fast 3G-uppkoppling istället för den skakiga ADSL-lina de har idag...
.exe-filen är uppdateringen men det är .bin-filen som innehåller FM:n, den ser ut att ladda upp korrekt men när den laddat klart säger den "Input file is in incorrect format"
.exe-filen är uppdateringen men det är .bin-filen som innehåller FM:n, den ser ut att ladda upp korrekt men när den laddat klart säger den "Input file is in incorrect format"
Jag har även pratat med kundtjänst på Tre. De var väldigt hjälpsamma men lite förvirrade (borde de inte ha åtminstone en person som kan BÅDE Mac & PC?
Kontentan blev iaf att det förmodligen inte är något generalfel på själva modemet.
Jakten går vidare...
Jag har även pratat med kundtjänst på Tre. De var väldigt hjälpsamma men lite förvirrade (borde de inte ha åtminstone en person som kan BÅDE Mac & PC?
Kontentan blev iaf att det förmodligen inte är något generalfel på själva modemet.
Jakten går vidare...
Jag har uppdaterat en 4GR från Mac flera gånger utan problem. Nu har jag den inte tillgänglig så att jag kan kolla, men i princip så laddas programvaran över till routern och sedan körs den väl därifrån? Ska med andra ord inte vara problem med Mackompatibilitet. Eventuellt kan det väl vara så att det är olika FW till PC och Mac man ska ladda hem.