Hej!
Har haft lite sporadiska kernel panics på min Mac mini early/mid 2010.
Den skeppades med SL och har uppgraderat RAM till 8 GB och nu också till Lion.
Dock har inget av det hjälpt, kan få känslan att det till och med har skett lite oftare
sen jag uppgraderade till 8 GB RAM för några månader sen.
Fast idag hände det en annan sak att den ville inte starta upp första gången efter kernel panicen.
Lampan på mac minin lös och man hörde att den snurrade igång men ingen bild. Fick köra en hard-reset
och då kom den igång igen. Fast uppstarten tog extremt lång tid.
Kontrollerade skivan i skivverktyg utan några problem. Så nu tänkte jag köra ett Hardware Test men får inte riktigt rätt på det.
Trots vad jag hittat på apples hemsida Intel-based Macs: Using Apple Hardware Test så förstår jag ändå inte riktigt hur jag ska gå tillväga har testat att starta om utan skiva i och hålla inne D. Samt har testat med Disc 2 som skeppades med mac mini och hålla inne D men inget av det hjälper mig.
Kan ju fortfarande ta mig in i OS X (även om uppstarten tar lite tid som sagt) och har då märkt att om jag väljer att "starta om datorn" så stänger den ner OS X, bilden försvinner men sen händer inget mer men lampan på mac minin fortsätter att lysa.
Är det likabra att köra tillbaka med den så butiken får testa den eller kan jag göra mera själv?
Tack på förhand!