Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbord på Macbook Pro är bananas, går det att stänga av??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Macbook pro från 2006 som min sambo bestämde sig för att hälla kaffe över 2010... Den har fungerat trots detta, dock vissa tangenter har slutat att fungera. Tyvärr så har nu en tangent hängt upp sig och det är pil höger som spökar vilket innebär att allt scrollar åt höger när det går.... Kan jag koppla ur det innbyggda tangentbordet på ngt sätt???

Du skrivet inte vilken modell det är, men iFixit har guider. Exempelvis för första versionen Macbook Pro: Installing MacBook Pro 15" Core Duo Model A1150 Keyboard - iFixit

• Medlem
  • Strängnäs
  • 2011-08-24 23:39

Keyremap4 har jag kört med lyckat resultat när jag haft knappar som "hängt" sig.
Går att mappa om knapparna till att inte göra någonting, det har sedan separat profil för
externt tangentbord så knapparna fungerar fortfarande på dessa.
Går dessutom att ställa repeteringen på tangenterna så det oftast fungerar så länge man inte
är i behov av att hålla knappar nedtryckta.

Ursprungligen av jodre:

Keyremap4 har jag kört med lyckat resultat när jag haft knappar som "hängt" sig.
Går att mappa om knapparna till att inte göra någonting, det har sedan separat profil för
externt tangentbord så knapparna fungerar fortfarande på dessa.
Går dessutom att ställa repeteringen på tangenterna så det oftast fungerar så länge man inte
är i behov av att hålla knappar nedtryckta.

De där var ett riktigt bra tips. Har letat efter ett sådant program! Tack för det

Ok jag trodde detta program bara var att installera och köra. Jag stängde av så att pil tangenten inte skulle fungera, verkade fungera bra. Efter ett tag när man har loggat in så börjar det bli lite skummt.

När jag ska starta ett program med styrplattan och klickar så öppnas programmappen!

När jag försöker skriva något i adressraden så kan jag inte detta, å inte någon annan stans heller..

Det verkar som detta program ställer till mer problem än löser. Undrar om jag måste göra någon inställning i programmet från första början??

1
Bevaka tråden