Hej,
Jag har en iPhone3 med 4.3.5 iOS. Det verkar vara helt slut på de mekaniska knapparna dvs Homeknappen, wake/sleep-knappen och USB/Laddningsdockan funkar inte. Däremot funkar touchscreenen, volym-upp/ner- och mute-knappen
- Home & Wake/Sleep-knapparna reagerar inte på tryckningar (dvs kan heller inte göra hård omstart genom att hålla ner dom samtidigt i tio sekudner.
- Telefonen kan inte ladda. Vare sig via datorn (Ja dator USB portar inte på tex tangentord) eller via väggadaptern. Vare sig med orginal sladdar/laddare eller andra varumärken.
- Telefonen dyker inte upp i iTunes inte heller efter att jag har gjort en total omionstallation av iTunes programvaran.
Nu har jag 28% batteri kvar och enda sättet att väcka den är att dra in och ur sim kortet så den vaknar och jag kan knappa in PIN-koden. Problemet är nu att jag inte kommer ur "Systemmenyn" eftersom det är där jag befann mig när problemet dök upp.
Jag har ju backat up den mot iTunes i fredags (tre dagar sedan, hoppas alla bilder backas up...). Så kan ju köpa en ny och föra över allt vilket är ok med mitt abbonneamng. Men bilderna/filmerna jag tog i helgen vill jag verkligen ha kvar.
Har ni något tips. Skall jag plocka isär telefonen ? Lämna in den någonstans?
tackar på förand
/DC