Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivera en operatörslåst iPhone 4 i iTunes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2011-08-31 18:14

jag har en iphone 4 som e låst till en australensk operatör (optus), nu är det så att jag måste aktivera mobilen genom itunes eftersom jag återställt den... problemet är jag inte har det som kortet för att aktivera mobilen. har gevey kort men det hjälper inte mkt och mobilen har update 4.3.5 vilket inte finns jailbreak ute till för tillfället.

något tips?

man kan ta bort operatörslåset på Iphone för runt 1000lappen (om jag inte är helt fel på det eller blivit lurad av den informationen jag har sett)
detta kan man inte jämnföra med att Jailbreak den, det är inte samma sak.

på andra telefoner så låser man upp de hos operatören för ca 350kr (orginal, efter 12/24månader)

Ursprungligen av KAPTENRODSKAGG:

man kan ta bort operatörslåset på Iphone för runt 1000lappen (om jag inte är helt fel på det eller blivit lurad av den informationen jag har sett)
detta kan man inte jämnföra med att Jailbreak den, det är inte samma sak.

på andra telefoner så låser man upp de hos operatören för ca 350kr (orginal, efter 12/24månader)

Och var kan gör man det?

Varför kan inte folk köpa olåsta telefoner...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-31 22:26
Ursprungligen av iphonez:

jag har en iphone 4 som e låst till en australensk operatör (optus), nu är det så att jag måste aktivera mobilen genom itunes eftersom jag återställt den... problemet är jag inte har det som kortet för att aktivera mobilen. har gevey kort men det hjälper inte mkt och mobilen har update 4.3.5 vilket inte finns jailbreak ute till för tillfället.

något tips?

Jo, det finns det.

iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 4 Using RedSn0w (Mac) [4.3.5]

1. Tråden flyttad. Jag tycker att den passar bättre i "Upplåsning & jailbreak".

2. Trådens rubrik justerad.

3. Ett inlägg raderat. Den upplåsningsmetod som tipsades om där innebär ett missbruk av nödnumret 112, vilket är ett brott. Därför tillåter vi inte tips och diskussioner kring den metoden.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-31 23:28

Hacktivering med Redsn0w hade varit enda sättet men det fungerar inte för dig då det bara finns en Redsn0w beta för 4.3.5, som just - inte hacktiverar... Köp ett Optus SIM på nätet och aktivera innan du går vidare med Gevey

1
Bevaka tråden