Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enheter dyker inte upp i iTunes

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Sedan en tid har alla anslutna enheter slutat att dyka upp på vänstersidan i iTunes. Enheter som jag har provat att ansluta är 2 st iPhones 3GS, 2 st iPad´s gen 1, 1 st iPod nano gen 1.

När jag anslöt en iPhone kände iTunes av att jag inte hade den senaste versionen på telefonen och en uppdatering gick att genomföra utan att den under någon gång syntes som en enhet i iTunes. I Finder syns tex iPod'n, i Spotify går det att synka enheter och i iPhoto kan man föra över bilder...

Jag har följt Apple's supportråd angående "enheter som inte dyker upp i iTunes". Tagit bort iTunes och installerat det på nytt, uppgraderat från Snow Leopard till Lion utan resultat.

Har provat med andra kablar och i olika usb-portar som jag för övrigt har hårddiskar i som fungerar utmärkt.

Enheterna fungerar på andra macar.

Väldigt skumt, är det någon som har en idé om vad det kan vara så tar jag tacksamt emot hjälp.

Tack på förhand

Johan

Datorn är en mac mini (höst 2010) med, nu mer, senaste programvaran på.

Är det någon soom varit med om något liknande eller kan komma på en lösning

Har likadant problem men i iPhoto. Har också uppdaterat till OS X Lion. MEN jag gick in i iMovie och valde då iPhone som kamera istället för min Panasonic DMC ZX3 och nu helt plötsligt syns både min iPhone och kameran men bara i iPhoto. Kan bero på att jag just nu synkroniserar med min Apple TV så iTunes kanske är upptagen?

1
Bevaka tråden