Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur överföra programmet Mail till nya Macbook Air

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har använt Flyttassistenten x massor, fungerar perfekt. Har nu en ny 13´air och vill bara överföra mailprogrammet Mail. Trycker man igång flyttassistenten verkar den vilja överföra alla program. Hur gör man för att bara överföra Mail-programmet?

K

Är det verkligen själva programmet som du vill flytta?
Eller menar du inställningarna, brevlådorna, m.m.?

Vilket/vilka operativsystem är det i de två datorerna som du vill flytta mellan?

Jag vill flytta programmet och alla attachments, brevlådor allt. På air är det 10.7.1 - på den tidigare Macbooken 10.6.8

K

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-07 00:29

Programmet finns väl redan, med en nyare version tom. Vill du verkligen skriva över det med en gammal version? Kanske inte ens startar då....

Jag uttryckte mig fel - jag vill bara flytta över attachments, brevlådor mm. Jag vill använda senaste Mail-programmet som är instrallerat på air.

K

Hej

Hittade svaret själv här: --> Transfer Your Apple Mail to a New Mac

K

Lite kort - om man inte vill överföra alla program utan bara Mail till tex en Macbook Air.

1. I gamla datorn - för över alla inmail i en mapp.
2. I gamla datorn - kopiera till tex ett USB-minne mappen "Mail" under Användare --> Bibliotek --> Mail.
3. I gamla dator - kopiera filen "com.apple.mail.plist" som finns i Användare--> Bibliotek --> Preferences.
4. Gå till nya datorn.
5. I Lion och nya Mail ligger biblioteket gömt under "Användare". För att hitta=öppna biblioteket
6. Öppna innehållet i mappen "Användare" genom att tex i arkivraden gå till "Gå" och sen till "Gå till Mapp". Skriv där i rutan "Library" och klicka fortsätt. Då blir biblioteket synligt.
7. Välj där Bibliotek - Släng befintliga filen Mail och lägg in "Mail" filen från punkt 2.
8. Gå till filen "Preference" - släng befintliga filen "com.apple.mail.plist" och lägg sen in filen "com.apple.mail.plist" till filen "Preference".
9. Starta om Mail. Om man inte lägger över filerna i en mapp (pkt 1 ovan) så kommer de inte med.

K

Det funkade för mig.

1
Bevaka tråden