Apple tonar inte ner och tonar inte upp. Dom tonar inte alls. Allt detta tonande, hype, hysteri, hat, kärlek, etc - sköts av media och människor långt utanför Cupertino-campuset. Jag förstår Apple - man säger Nada. Absolut Nada. Dom kan inte göra annat...vad dom än skulle säga/göra skulle vara ett vågspel och kunna bli förödande. När dom tänker på uppskruvade förväntningar - och att media skriver om detta - så skrattar dom hela vägen till banken. Det kan inte bli bättre - dom är det enda företaget i världen som egentligen inte behöver en marknadsavdelning eller reklamtid :-D. ALL media är bra media. TV4 hade ett helt inslag idag om släppet! Om en mobiltelefonmodell! Det spelar liten roll vad dom säger i inslaget; resultatet är värt miljoner i annonspengar. På kort tid lyckades denna nyhetsredaktion förmedla att en fantastisk produkt - även om visst någon var "besviken" - fanns att köpa alldeles strax. Dom som inte hajar något - farsan och mormor - undrar vad detta är för fenomenal manick som renderar ett helt inslag i TV-nyheterna. Så Viktig.
Föreställ er ett inslag i TV-nyheterna om att Samsung släppt en ny modell :-D.
Nå - detta var ju TV4 - inte en helt tung seriös kanal. SVT skulle aldrig göra en sådan här grej. Faktum är att man undtrar om TV4-redaktionen har någon Apple-köpt i korridorerna - men det extraunika är att Apple inte ens behöver korrumpera någon. :-D.
Även när media gör "kritiska inslag" eller klistrar över/blurrar Apple-loggan i bild - så är det en del i denna unika flod av gratis medial spridning av varumärke och produkter - helt omöjligt att köpa för pengar via vanliga annonskanaler. Apple skulle aldrig tänka tanken att "dämpa" något :-D. Dom dansar under solen. Och räknar pengar. Enorma mängder pengar.
Det som förvånar mig är att Apple inte tonat ned förväntningarna något. tja jag e nöjd med min 4:a, det är piano för mig