Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IMAP till MobileMe funkar ej

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ragunda
  • 2011-09-10 04:47

jag har följt alla instruktioner men det funkar inte, får igång min googleadress att funka på macen men inte min mobile me. det popar upp en ruta hela tiden der det står:

mobileme imap "mail.mac.com" accepterade inte lösenordet för anvendare "mittanvnamn"

skriv in lösenordet igen eller avbryt

och skriver jag in lösenordet så dyker rutan upp efter en stund igen, jag har försökt byta mail.mac.com till mail.me.com som det står i supporten att det eg ska stå men ner jag sparat så helt plötsligt står det mac igen

vad er det för fel?

Kolla med anslutningsgranskaren i Mail och kolla vad som står i "Visa detaljer".

  • Medlem
  • Ragunda
  • 2011-09-11 00:30

er det som så att man måste ha betalt för mobile me för att ha emailen?
enda anl jag vill få emailen att funka er för jag vill få appen hitta min iphone at funka då jag er en slarver och vill hitta igen telefonen elle kunna radera den om den försvinner.

ner jag kollade i anslutnngsgranskarn så står det att jag inte er ansluten med mobile me eller smtp.me.com: .......
mend et står ju inget om någon smtp.mac.com

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-09-11 00:50

Ja du måste betala för att få mail. Bara Find my iPhone är gratis. Tills när iCloud kommer, då blir allt gratis.

Ursprungligen av Mija:

Ja du måste betala för att få mail. Bara Find my iPhone är gratis. Tills när iCloud kommer, då blir allt gratis.

Tror inte man kan gå in och köpa mobile.me längre ens, eftersom iCloud ligger runt hörnet.
Håll ut nån månad til...

1
Bevaka tråden