Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera iTunes-konton till samma iTunes-bibliotek

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-13 19:43

Har precis fått en iPad av jobbet och har ett annat konto på den än vad jag har på resten av mina iOs-enheter. Jag kan köra över kontot med mitt egna (det är okej med jobbet med så att säga) men det jag egentligen vill är att föra över alla de program jag "fått" av jobbet (vi fick 150 SEK att handla för) till mitt "standardkonto". Går det att ha flera iTunes-konton (Apple-IDn) synkade till samma dator?

Tack på förhand

Senast redigerat 2011-09-13 20:50
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-13 20:15

Du kan ju auktorisera flera konton på din dator men inte ha samma konto autoriserat på fler än fem datorer. Du kan alltså handla upp de 150 kr du har på kontot för att sedan använda ditt eget konto, eller använda båda samtidigt...inga problem.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-13 20:18

Men om jag väljer att auktorisera detta kontot med, kommer jag då kunna föra program över kontona som jag vill?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-14 09:36
Ursprungligen av ecth:

Men om jag väljer att auktorisera detta kontot med, kommer jag då kunna föra program över kontona som jag vill?

Du kan aldrig överföra appar mellan iTunes-konton då de är knutna till det kontot som aktuell app köptes med, som keptang säger. Dock är ju inget problem eftersom du kan ha alla dina iTunes-konton auktoriserade på samma dator och således synka alla köp/nerladdningar från alla dina konton mot en och samma enhet.

Ovanstående tre inlägg har flyttats hit från en annan tråd.

/Mod

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-13 21:56

Tack Nu återstår bara ett svar!

Har själv inte testat men kan inte tänka mig att det skulle fungera då appar då skulle spridas friskt så att säga.

Apparna är knutna till ditt iTunes-konto så det lär inte fungera att dela appar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-14 15:18

Okej!

Bara för att jag inte ska klanta till mig allt för mycket nu:

När jag kopplar in iPaden till datorn och sen går till "Affär > Auktorisera den här datorn" ska jag då lägga till mitt nya Apple-ID där? Och detta kommer alltså möjliggöra att de appar jag köper på båda kontona fungerar på alla iOs-enhter jag synkar med datorn?

(Ursäkta min suktan efter övertydlighet men jag vill inte springa tillbaka till arbetsgivaren efter två dagar och be dem återställa enheten )

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-14 16:27

Japp.

1
Bevaka tråden