Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att rädda min iPhone 4?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Visby
  • 2011-09-13 21:08

Hejsan

Har nu helt kört fast Började med att min iPhone 4 tappade nät (ingen service). Startade jag om den hittade den nätet igen, men efter en kort stund försvann det igen. Googlade lite och fann att man kunde starta om det lite "hårdare" genom att hålla in viloknappen + hemknappen i 10 sek, tills äpplet dök upp, sen släppa allt. Då fick luren frispel och villa bara ansluta till iTunes. Starta om igen, då hoppa telefonen igång, men inget nät

Ja ha, simkorts fel tänkte jag och lyckades pillra dit det i en gammal telefon, och då fugerade det naturligtvis. I med kortet i iPhonen igen då, startade upp men fick då ett meddelande att jag måste återställa den i iTunes vilket jag då gjorde. Sen blev den totalt fläng och det stod bara att den ville ansluta till iTunes igen. Har testat ett flertal återställningar och nu står det i iTunes att enheten saknar SIM-kort, så där är jag nu...
Den är inte JB:ad och har iTunes 10.4.1.10 och telefonen senaste fw med.
Tips? Eller är det bara att lämna in på garantin?

Ursprungligen av Resorb:

Hejsan

Har nu helt kört fast Började med att min iPhone 4 tappade nät (ingen service). Startade jag om den hittade den nätet igen, men efter en kort stund försvann det igen. Googlade lite och fann att man kunde starta om det lite "hårdare" genom att hålla in viloknappen + hemknappen i 10 sek, tills äpplet dök upp, sen släppa allt. Då fick luren frispel och villa bara ansluta till iTunes. Starta om igen, då hoppa telefonen igång, men inget nät

Ja ha, simkorts fel tänkte jag och lyckades pillra dit det i en gammal telefon, och då fugerade det naturligtvis. I med kortet i iPhonen igen då, startade upp men fick då ett meddelande att jag måste återställa den i iTunes vilket jag då gjorde. Sen blev den totalt fläng och det stod bara att den ville ansluta till iTunes igen. Har testat ett flertal återställningar och nu står det i iTunes att enheten saknar SIM-kort, så där är jag nu...
Den är inte JB:ad och har iTunes 10.4.1.10 och telefonen senaste fw med.
Tips? Eller är det bara att lämna in på garantin?

Om du fastnat i ett läge där itunes säger att simkortet saknas trots att det är i så är det bara att lämna in den på garantilagning helt enkelt. SIM-kortsläsaren måste ju vara sönder på något sätt.

• Medlem
  • Visby
  • 2011-09-13 21:38

Aj då. Surt Lite skumt att den kan gå sönder utan att man gjort något. Antar att det inte finns något sett att få igång den utan SIM?

En sista sak är att sätta den i DFU och sedan återställa den.

iClarified - iPhone - How to Put an iPhone Into DFU Mode

Ursprungligen av barbapappa_86:

En sista sak är att sätta den i DFU och sedan återställa den.

iClarified - iPhone - How to Put an iPhone Into DFU Mode

Hjälper inte att återställa den i varesig vanligt eller i DFU eftersom det är hårdvaru-relaterat.

Ursprungligen av PeeMaN:

Hjälper inte att återställa den i varesig vanligt eller i DFU eftersom det är hårdvaru-relaterat.

Det behöver inte nödvändigtvis vara hårdvarurelaterat.

Det behöver inte nödvändigtvis vara hårdvarurelaterat.

Jo, när telefonen inte hittar simkortet och en omstart inte fungerar är det (om man inte gjort en dålig klippning av SIMet) i 95% av fallen just hårdvara.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jo, när telefonen inte hittar simkortet och en omstart inte fungerar är det (om man inte gjort en dålig klippning av SIMet) i 95% av fallen just hårdvara.

95% är inte 100%.

95% är inte 100%.

Nej, de resterande 5% är om man använder en jailbreakad lur och råkar ha otur, då räcker oftast en återställning. TS hade inte jailbreakad.

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-13 23:15

Har du riktigt microsim?? Eller tillklippt? Hade en kund med exakt samma problem som du men hade själv klippt sitt kort.

Gjorde ett simkortsbyte och vips så fungerade det..

• Medlem
  • Visby
  • 2011-09-14 15:03
Ursprungligen av Cokey:

Har du riktigt microsim?? Eller tillklippt? Hade en kund med exakt samma problem som du men hade själv klippt sitt kort.

Gjorde ett simkortsbyte och vips så fungerade det..

Jag har ett riktigt micro sim. Va förbi butiken jag köpt den idag och de försökte med sina sim kort och testade även en återställning, men gav upp så den är iväg på service nu och saknaden är redan stor

Jag har haft liknande problem men jag är utvecklare och kör en beta av iOS5 så jag var inte förvånad. Även om betorna varit rock-solid från beta 1. Det började med att den tappade operatören hamnade ständigt mellan Söker... och Ingen Service det var i lördags det.
Igår gick det riktigt illa... då kunde jag inte längre varken ringa eller ta emot samtal.
Till slut blåste jag om telefonen och sket i att läsa in min backup - då fick jag äntligen igång telefondelen.
Igår kväll blåste jag om den igen och läste in min backup - fingers crossed - den funkar fortfarande!

Så kan du blås om systemet.

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-14 19:43

Bra och tråkigt.

Kan även meddela att personen som jag hjälpte visste ens inte om hon hade microsim eller ej, när jag påtalade att det var ett klippt kort så sa hon att det måste han gjort i butiken då för han hjälpte mig igång med den.. Som det kan gå.

Nåja hoppas det löser sig och går fort och smidigt att få tillbaka den från service.

1
Bevaka tråden