Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kompis fyller 30!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Och då undrar Ni varför jag skriver det i "Allmänt om Mac"!.

Jo, för jag har tillgång till hennes PowerBook titan och undrar om någon har något kul tips vad man kan hitta på för att uppmärksamma denna stora dag.

Finns det något program/script som man kan tidsinställa? Så att jag kan förbereda datorn ett par dagar innan och som sedan på en viss tidpunkt gör något kul? Typ, byta bakgrunds bild, spela en låt eller något annat busigt?

MacOS X 10.2.6 är systemet som det ska vara genomförbart på....Finns det några tips?!?

• Oregistrerad
  • 2003-09-03 20:16

Har själv gjort något liknande en gång med hjälp av Alarm clock pro. Den går att styra vad som helst med antar jag. Har bara testat med ljudfiler, filmer. Men eftersom den kan "launch a file" så borde det ju gå att dra igång ett applescript. La in den så den startade under uppstart men inte visades.

Nu är den ju shareware som jag äger, men eftersom hon under den dagen undrade om det skulle hända något mer så hade jag ju möjlighet att slänga bort programmet :).

kommer inte ihåg om demon funkar fullt ut eller om den är begränsad. Jag slängde in mina uppgifter eftersom jag vet att hon inte tycker om nya program som hon inte behöver.......

Martin

Med hjälp av Cron (UNIX-grejs) så kan du köra Applescript när du vill. Med ett gratis shareware som heter CronniX_2.1 så skall du kunna få ett fint GUI till Cron som egentligen styrs med att editera textfiler.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/9478

/Ola

• Avstängd
  • 2003-09-04 08:19

Min sambo Lena fyller år idag.
Man kanske skall föreslå en resa till Paris.:)
Vet inte om jag vågar nämna mässan.
Hon gillar inte datorer:rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Min sambo Lena fyller år idag.
Man kanske skall föreslå en resa till Paris.:)
Vet inte om jag vågar nämna mässan.
Hon gillar inte datorer:rolleyes:

..ta med mig istället då , jag gillar datorer:D

Du kan väl bara tidsiställa iCal och lägga det i "login items"?

J.

Surprise the woman in your life, take her sister to Paris!
http://www.lastminute.com

Bra slogan!

/Ola

1
Bevaka tråden