Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Razer till Mac! Problem med: Drivrutiner, Acceleration, etc?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-19 18:02

Jag sitter i tankarna på en ny mus till min mac. Jag kör Lion (10.7.1).

Min fråga rör drivrutiner och kompatibilitet för de olika razer-mössen. Jag har hört alltifrån att musaccelerationen inte går att stänga av till att knapparna inte går att binda som man vill. Är det någon här som spelar som kan ge lite tips på det hela?

För tillfället är jag nog mest inne på Nagan, Deathadder (respawn?) eller Lachesis men jag vet inte om alla fungerar, eller kanske rentav ingen?

Finns du, som kan guida mig genom razerdjungeln?

Tack på förhand!

Google gav mig denna sida:

Razer Mac DeathAdder Full Driver v3.00
Du hittar resterande drivrutiner på den sidan om du klickar runt lite.

Dock vet jag inte hur bra den fungerar för Lion, men i Mac Snow Leopard fungerar det strålande.

Och annars så lär det funka med SteerMouse.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-19 22:07

Jag har kollat runt en hel del och problemet verkar vara att det inte finns några uppdaterade drivrutiner för just 10.7 (varför jag startade tråden). Får vänta och se om någon Lion-användare trillar in.

Har även hört att SteerMouse har krånglat med Lion, men det kanske är något du kan kullkasta Jesper?

Ursprungligen av ecth:

...Har även hört att SteerMouse har krånglat med Lion, men det kanske är något du kan kullkasta Jesper?

Jag har inte haft några problem med SteerMouse i Lion.

Och då har jag t.o.m missat att uppdatera till senaste versionen. Jag upptäckte nu att jag kör 4.1.1 som kom i maj. Den senaste är 4.1.3 från augusti. Men det har fungerat i Lion ändå.

(Jag använder SteerMouse tillsammans med en Logitech-mus)

1
Bevaka tråden