Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet kopplar ner vid längre utloggning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en gammal G5 PPC och Mac OS 10.5.8. Har f.n. BBB som isp.
Har också alltid loggat ut från mitt konto när jag lämnat datorn. När jag loggar in igen - efter en kvart eller tolv timmar - är det bara att köra på. Får t.o.m. mail under utloggningen om jag haft mailklienten öppen.

Men sen nån vecka lägger internetuppkopplingen ner när jag loggar ut en längre stund, typ en timme eller mer. Måste boota om hela datorn.

Vadan detta? Är det BBB som inte ligger på "idle" (vad det nu kan heta på svenska...)?

Förslag?

Du får nog börja med att berätta lite mer om hur ditt nätverk ser ut.

Felsökningen och tipsen kan ju variera en hel del beroende på förutsättningarna:
- t.ex om det är nätverkskabel direkt från väggen till 1 dator.
- eller om det är från väggen till modem, modem till router, router till flera datorer, både trådat och trådlöst.
- eller om det är någon annan av alla andra kombinationer som kan tänkas mellan dessa båda ytterligheter.

Hade du nyligen gjort några förändringar - i mjukvara eller hårdvara - när detta började?

Senast redigerat 2011-09-22 18:41
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du får nog börja med att berätta lite mer om hur ditt nätverk ser ut.
Hade du nyligen gjort några förändringar - i mjukvara eller hårdvara - när detta började?

Kan du ju ha rätt i....

Datorn uppkopplad via en sån där hybrid modem/router från BBB. Inget annat, inga printrar eller något.
Nej, har ingen ny hårdvara och vad kan påminna mig har jag inte gjort några förändringar i mukvaran som kan ha med detta att göra.
Satte in en ny hårddisk för ett tag sen, men det var nån vecka eller två innan detta började.
Åsså kommer jag ihåg att jag var tvungen att starta om modem/routern för ett par veckor sen, men det är allt.

1
Bevaka tråden