Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sekreterar-/telefonsvarar-app för iPhone?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det finns en app som är sekreterare på iPhone för de gångerna man inte vill svara i telefonen men ändå vill veta vem som ringer och vad de vill.

Det vore jäkla najs med ett interface när terlefonen ringer som fungerar följande:

Telefonen ringer
* Användaren kan välja svara vanligt, eller svara med sekreterare
* Svarar man med sekreterare har man olika knappar som spelar olika fraser
* Svara knapp: Hello, this is Mr. Kebarbs Office, who are you looking for?
* Följdfråga: Sorry he is in a meeting right now / Sorry he is out for today / Sorry...
* Can i please take a message (inspelningsfunktion, knappt nödvändig men ändå
* Thank you for calling.

Om man skulle använda detta tillsammans med de beryktade nya fynktionerna för röststyrning i den nya IOS5, eller om man bara skulle ha knappar som man trycker på själv är vilket som.

Möjligheten med röststyrning vore ju GRYM för då kan man ha olika kommandon i sekreteraren som gör olika saker, lämnar meddelanden, bokar möten eller liknande.

Det är inte heller dumt att ha en telefonsvare med olika alternativ som när man ringer en telefonväxel, så kan de som väljer rätt komma fram och de andra får ett annat meddelande, osv..

Om man har många som ringer och frågar PRECIS samma saker vore det ju klockrent.

Det skulle vara jävla tufft för alla wannabes som vill ha en sekreterare, och även för alla de 100ggr man vet att man måste svara på vissa samtal, men vill undvika andra, och inte vet vem som ringer.

Finns det liknande appar, eller är det någon som vill börja koda?

Det vore fiffigt om någon kunde sno ihop det, och jag tror GARANTERAT det kommer genererar dollars på appstoren. Användarpotentialen är närmast oändlig.

Idén är som vanligt gratis!

//K

Tyvärr tror jag inte att apparna får "ta över" telefonidelen på det viset, så därför är en sådan app omöjlig...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-29 08:36

Jag testade CallControl ett tag för länge sedan, men kommer inte ihåg om det stödjer det du efterfrågar. Men kolla upp det.

Inte en app då, men låter som något du kan behöva:
Callcenter, outsourcing av svarstjänster : Kalix Tele24

Trist att det ä begränsat så.

Annars vore det en grym app!

1
Bevaka tråden