Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4s eller iPhone 5?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-01 19:05
Ursprungligen av ;:

Jag tror fortfarande på både iPhone 5 och 4s.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-02 17:34

Nej, det blir bara en 4S.

Det blir en iPhone 5 fast med samma form. iPhone 4S skulle vara väldigt ologiskt, tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-02 21:12
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Det blir en iPhone 5 fast med samma form. iPhone 4S skulle vara väldigt ologiskt, tycker jag.

På vilket sätt?

Tydligen finns det referenser till 4S i senaste iTunes-betan:
Apple Outs "iPhone 4S" Name in Latest iTunes Beta - Mac Rumors

Så det lär nog bli 4S.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-02 21:38

...med annan formfaktor då, med tanke på alla nya skal som har kommit från alla tänkbara håll men ändå har alla samma nya formfaktor.

Det MÅSTE bli en uppdatering som innebär ny formfaktor och uppdaterad prestanda. Sedan får de namnge telefonen 4s eller 5 bäst de vill.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-02 22:40
Ursprungligen av zinned:

...med annan formfaktor då, med tanke på alla nya skal som har kommit från alla tänkbara håll men ändå har alla samma nya formfaktor.

Det MÅSTE bli en uppdatering som innebär ny formfaktor och uppdaterad prestanda. Sedan får de namnge telefonen 4s eller 5 bäst de vill.

Den "nya" formfaktorn lär väl bli att det är samma som CDMA-versionen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-02 22:51
Ursprungligen av zappee:

Den "nya" formfaktorn lär väl bli att det är samma som CDMA-versionen.

Det innebär ingen ny formfaktor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-02 21:45

Jag tror det blir båda. En 4s och en 5:a.

Ursprungligen av ;:

Vore kul att läsa hur de beräknar på besvikelse inom appel comunityn. Om de släpper en 4S så beräknar de att de måste göra detta och detta för att inte förlora över kunder till Android. Är då svaret iOS5 eller är det en dold Iphone 5a?

Jag skiter praktiskt taget i designen. Vill endast ha hårdvara up to date och iOS5.

Vad tros?

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2011-10-03 11:19
Ursprungligen av ;:

Det blir en ny Iphone 5 med mer av allt och en Iphone 4s med ett attraktivt pris med mindre funktionalitet och prestanda än storebror. Eller tvärtom. Jag tror att det är dags för apple att frälsa även mindre välbeställda fans.
Apple har redan den marknaden de kan nå av dyra lurar. De som vill krångla till det kommer framöver köpa den senaste androiden pga klockfrekvens eller annat nitty gritty som vettiga människor inte bryr sig om.

Innan den här tråden blir alltför lång, så tycker jag att vi stänger här och fortsätter i:
http://www.99.se/aktuella-rykten/284166-traden-om-iphone-5-spekulationer-rykten.html

Jag trodde kanske att de två trådarna kunde ha lite olika vinkling, men nu är de i stort sett helt parallella - och det känns ju lite onödigt...

/Mod

1
Bevaka tråden