Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med synkning av kalender, OS X - iOS

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag TROR det här är ett problem eller en inställning i OS X, därför får tråden ligga här - så länge.

Jag kör OS X 10.7.1 på en MacBook Air (Late 2010), men jag vill minnas att jag hade detta problem även i 10.6.8. Har även en iPhone 4 med iOS 4.3.5 och jag använder MobileMe för all synkning (e-post, kalender, kontakter o s v). Allt fungerar bra utom just kalendersynkningen. De förändringar jag gör i kalendern i min iPhone synkas helt enkelt inte över till iCal på Macen. Tvärtom fungerar det dock perfekt - gör jag en ändring i iCal har jag ändringen i iPhone på bara någon sekund. Likaså fungerar övrig synkning bra. Vet någon vad denna "trasiga" envägssynk kan bero på? Någon inställning jag missat?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-02 22:07

Det har strulat för mej ett antal gånger också. Det brukar lösa sej genom att slå av synkningen, och sedan slå på den igen.
Har du tittat på MobileMe om synkningen går igenom dit?

Tack för svaret! Kunde svurit på att jag testat att slå av synkningen i både iPhone och iCal, men den här gången funkade det - någorlunda i alla fall. Jag lade till ett "test-event" i iPhone och denna synkades direkt över till både me.com och iCal. När jag sedan tog bort den från iPhone så hände inget. Men efter en liten stund försvann "eventet" från både me.com och iCal, så... Det verkar fungera nu. Får se framöver om det fortsätter fungera.

Tack igen och hoppas vi slipper mötas igen i den här tråden!

1
Bevaka tråden