Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemknappen fungerar dåligt med jailbreakad 4.3.3?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-04 21:57

Har läst lite om att det kanske är fler som har problem med att hemknappen låser sig/inte reagerar när man kör en jailbreak på 4.3.3? Trycker jag hårdare så händer inget utan efter ett par sekunder (ibland en längre stund) så fungerar hemknappen igen så känns mjukvarurelaterat.

Nån annan som har detta problem?

• Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 22:08

Konstigt nog så har jag det också men har inte reflekterat över att det har med detta att göra förrän jag läste detta..

iOS 5 den 12 så det löser sig då

• Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 22:18

Har haft det länge på min ojailbreakade också. Dock har problemet blivit mindre på slutet.

Finns någon tråd om det redan.

Problemet försvann för mig sen jag la in första iOS 5 b1 och har inte dykt upp igen (b7 nu), så vänta några dagar så kommer det lösa sig iom iOS 5 förmodligen.

Jag lämnade in min iPhone 4 pga hemknappen och fick den utbytt mot en ny iPhone 5 dagar senare..

• Medlem
  • International user
  • 2011-10-05 18:24
Ursprungligen av Pain Reaper:

Jag lämnade in min iPhone 4 pga hemknappen och fick den utbytt mot en ny iPhone 5 dagar senare..

Då är du nog först i världen med den.

Kan inte komma ihåg om hemknappen började fungera dåligt efter JB, men ett knack i bordet och knappen fungerar igen antingen 1 min eller 1 vecka...

Vad menar du, Zappee? Att Hemknappen börjar glappa är ju det vanligaste felet hos iPhone.. Sen att teknikerna inte orkar (eller operatören/återförsäljaren inte anser det värt teknikerns jobb och lön) att ta bort baksidan på luren, ta ut allt som finns i den för att kunna byta Hemknapp och sedan montera ihop allt igen utan det är enklare/billigare att ge mig en ny och laga min gamla senare eller plocka reservdelar från den är väl en annan sak.. Har vänner som var med om samma sak när de lämnade in sina pga Hemknappen..

Kan lägga upp ett foto på servicen imorn om du vill se

• Medlem
  • International user
  • 2011-10-07 07:47
Ursprungligen av Pain Reaper:

Vad menar du, Zappee? Att Hemknappen börjar glappa är ju det vanligaste felet hos iPhone.. Sen att teknikerna inte orkar (eller operatören/återförsäljaren inte anser det värt teknikerns jobb och lön) att ta bort baksidan på luren, ta ut allt som finns i den för att kunna byta Hemknapp och sedan montera ihop allt igen utan det är enklare/billigare att ge mig en ny och laga min gamla senare eller plocka reservdelar från den är väl en annan sak.. Har vänner som var med om samma sak när de lämnade in sina pga Hemknappen..

Kan lägga upp ett foto på servicen imorn om du vill se

Syftade mer på att du hade fått en iPhone 5

• Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-07 20:03

Haha, ja får jag en iPhone 5 i utbyte så är det värt en inskick. Problemet är om inte ny mjukvara löser problemet åker jag nog på att byta hemknapp själv. Min baksida har ett litet "nedslagsmärke" efter ett litet fall (menar verkligen litet men nog för att göra ett jack i skalet) och Apple är ju numera benhårda på att är det minsta tendens till att telefonen varit i backen så vägrar de serva den och hänvisare till yttre åverkan. Så jag hoppas verkligen att mjukvaran verkligen är problemet.

Haha läste mitt inlägg och ser vad du menar xP
Om det ändå hade varit så väl.. Jag fick dock bara en ny iPhone 4 5 dagar efter dagen jag lämnade in den

• Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2011-10-11 04:43

Problemet försvann från min JB:de (4.2.1) efter att jag installerade 5:an.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-17 09:23

Då hoppas jag det löser mitt problem också. Väntar bara på en untethered jailbreak nu.

Ursprungligen av Cihan:

Problemet försvann från min JB:de (4.2.1) efter att jag installerade 5:an.

1
Bevaka tråden