Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag mina bilder att inte monteras när iPhone anslutes till en dator?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

om jag kopplar in min iPhone via kabel för att ladda den på en kompis dator så monteras by default hela mitt photoalbum och visas på skärmen.

Det vill jag ju inte, är ju inte bra alls. Om min mobil fösvinner och pinlås är på kan man ändå se alla mina bilder och ladda ned dem till sin dator.

Hur råder jag bot på det?

Ursprungligen av Krokodilen:

Hur råder jag bot på det?

Det gör du inte..

Jo, om du innan går in i programmet Bildinsaling och ställer in där att när denna iPhone monteras ; Do nothing

Oklart om det blir så på alla iPhones som anlsuts (även hans egen)....

Värt prova iaf.

Annars kostar ju en ladd-combo inte många spänn.
Har en som kliarar ladda i 220V, usb uttag i rumpan... där ansluter man medföljande USB-kabel.
Det brukar ligga en 12V till bilen-laddare med i paketet med... käckt i bilen.

Jag menade såklart om det går att göra något i luren för att det inte ska bli så. Greja med datorn innan inkoppling hos polaren kanske inte är så poppis.

Tror det är enda vägen...

Fram tills ios5 ?

Då skall ju Telefonen och datorn "skiljas" och var och en bli mer oberoende enheter.

Funkar på samma sätt, om man kopplar in USB-kabeln, vilket krävs om man vill ladda den.

Det som kommit med iOS 5 är att man inte behöver koppla in enheten till en dator med USB-kabel för att aktivera/synka.

1
Bevaka tråden