Hej!
Jag har ett jätteskumt problem i OS X som började för några veckor sedan. Det verkar som att OS X blockerar vissa kopplingar. Ibland när jag t ex försöker skicka mail så hittar den inte mailservern. Försöker jag igen funkar det bra. Ibland om jag spelar spel och något ska laddas hänger spelet sig (eller visar nåt timeout-meddelande). Ibland om jag surfar någonstans säger den att servern inte finns, laddar jag om funkar det fint osv.
Det händer inte speciellt ofta, men ofta nog för att det ska vara irriterande. Jag har inte ändrat någon nätverksinställning på länge, och jag har testat med / utan firewall påslagen. Jag har inte sett att det händer från någon annan av mina datorer, så jag tror inte att det är problem med routern eller liknande heller. Kan inte heller komma på att jag installerat något program el dyl som ska påverka nätverket på det sättet.
Jag har svårt att se vad som kan orsaka det, och framför allt hur man kan felsöka problemet (eller ens återskapa det på ett pålitligt sätt). Någon som har nåt förslag på hur jag ska gå tillväga?