Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touchpadfunktion för att byta mellan mailen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2011-10-10 18:32

Innan OS X kunde man genom att hålla in tre fingrar och dra upp eller ner skifta mellan mailen. Nu är det funktionen för markerande.

Finns det en lösning att ha kvar markeringsfunktionen och kunna bläddra i mailen?

• Medlem
  • 2011-10-10 18:51

Jag förstår inte frågan. Vad var det man kunde göra i OS9?

• Medlem
  • 2011-10-10 18:52

Jag kan bläddra mellan mail med tre fingrar i OS X (är det nån som fortfarande använder nåt annat?). Jag kände inte till funktionen, men tycker den verkar opraktisk.

Ursprungligen av genki:

Innan OS X...

Kan vara bra att berätta vilken version av OS X du kör nu, och vilket tidigare operativsystem det är som du jämför med.

• Medlem
  • Bollebygd
  • 2011-11-28 02:44

Hade totalt glömt bort detta!

Vet inte riktigt hur jag ska förklara tydligare. Om man har muspekaren i på mailen i "Mail" och drar upp eller ner med tre fingrar är det i dag med den senaste versionen av Lion en funktion som markerar mailen. Tidigare använde jag i mailen tre fingrar för att klicka mig upp eller ner i mailen. Tre fingrar och dra neråt, tog mig ett mail ner, istället för att behöva klicka på just det mailet. Är jag fortfarande otydlig eller förstår ni mig?

Vet inte om jag ska starta ett inlägg för en liten fråga till! Hittar inte hur man kan ställa in, där man håller inne ctrl och drar med två fingrar i den senaste Lion. Vet ni?

• Medlem
  • Bollebygd
  • 2011-12-07 00:43

Ingen som vet hur man gör?

1
Bevaka tråden