Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluter iPhone/iPad - Lion fryser

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-06 10:52
Ursprungligen av Capeman:

Kanske två veckor, en och en halv... Något sådant.

Jeeez, inte snabba direkt...snarare sniglar

Samtidigt tycker jag fortfarande det verkar konstigt om det är just minnena som orsakar detta problemet.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Varför krångla till det? Finns på både Dustin, Webhallen med flera.

Ska kolla där också, nu direkt

Edit: Kingston finns på Webhallen - http://www.webhallen.com/hardvara/114498-kingston_8gb_ddr3_pc3-8500_1066mhz. De är lika dyra som Crucial, dvs dubbelt upp mot Corsair. Crucial finns dock inte alls på Webhallen eller Dustin, kanske kan tyckas märkligt...?

• Medlem
  • 2011-12-06 10:44

Varför krångla till det? Finns på både Dustin, Webhallen med flera.

• Medlem
  • 2011-12-06 11:44

Man brukar säga att man får vad man betalar för. Har själv köpt minnen till mac, under snart 25 års tid, till ett 30-tal datorer. Kingston finns även på Dustin. Detta 8GB-kit tex.

KINGSTON 8GB KIT - KTA-MB1066K2/8G

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-06 12:08
Ursprungligen av Korsriddaren:

Man brukar säga att man får vad man betalar för. Har själv köpt minnen till mac, under snart 25 års tid, till ett 30-tal datorer. Kingston finns även på Dustin. Detta 8GB-kit tex.

KINGSTON 8GB KIT - KTA-MB1066K2/8G

Korrekt, samma som på Webhallen...misstag av mig att läsa dem som dubbelt så dyra då det var ett paket med 2x4GB och inte 4GB singelmoduler. De kostar alltså exakt samma som Corsair.

Edit: Dustin är 105 kr (eller 27%) dyrare än Webhallen för exakt samma Kingston-kit.

Ursprungligen av kenjon:

Beställer du på Dustin har du dem dagen efter. Kanske är lika på Webbhallen.

Japp, dock har vi ju Webhallenbutik här i Malmö så jag tar dem nog där.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-06 11:50

Beställer du på Dustin har du dem dagen efter. Kanske är lika på Webbhallen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-08 10:52

UPDATE

Jag köpte nya minnen, dock köpte jag Corsair (igen). Jag vet det låter märkligt men anledningen till det är att deras förpackning inte var plomberad och att man då kan lämna tillbaks dem ifall att det inte skulle vara minnena som orsakar mitt problem, så hade fallet inte varit om jag köpt Kingston. Så jag tänkte att jag köper dessa och prövar, det kan ju faktiskt vara så att mina befintliga minnen är "måndags-ex" och de helt enkelt inte fungerar som de ska.

Jag bytte minnen och allting rullade på kanon....i ett och ett halvt dygn. Sedan fick jag vad jag tror är Kernel Panic, det gick en rullgardin ner för skärmen som dimmade ner den lite och där stod att jag måste stänga av min dator och starta om den. I bakgrunden, bakom texten, fanns samma bild som ni ser nedan.

Efter omstart rullade allting på som det ska, vilket var vid kl 20 igår kväll, och datorn har inte hängt sig igen hittills iaf.

Vad säger ni?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-09 07:54

Tja, jag kommer aldrig att köpa Corsair...
Kör du ett tag till, men händer det en eller två gånger till, byt till Kingston (eller Crucial). Och gör backup ofta!

Tja, vi varnade dig i alla fall.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-09 09:45
Ursprungligen av Capeman:

Tja, vi varnade dig i alla fall.

Jag är fullt medveten om det och jag håller med er, dock så tyckte jag det kändes motiverat att testa då jag inte är 100 på att det verkligen är minnena som orsakar mina problem. Hade jag köpt Kingston och det sedan hade visat sig att problemen fortsatte så hade jag slängt ut de pengarna i onödan. Nu har jag iaf möjligheten att lämna tillbaka minnena.

FYI - Problemet med frysningar och de grafiska effekterna som kom samtidigt, det har inte infunnit sig efter bytet av minnen. Peppar peppar, ta i trä.

Bevaka tråden