Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Resa med iPhone / iPad. Och barn.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 22:54

Hej

Har du något tips på barnappar eller annat som gör flygningen och hela resan smidigare. Vad fungerar för din familj? Visa film, någon särskild app, eller vad?

Och tror du att flygpersonalen överhuvudtaget är OK med att man använder iPad/iPhone. Jag tänkte slå på flight-mode. Är det olika beroende på flygbolag?

Gäller apples garantier som vanligt? Räknas en iPhone el iPad som bärbar dator och måste scannas separat vid incheckningen? Något annat man bör tänka på?

Sedan undrar jag också om det finns någon app som kan leta och alerta om det dyker upp något trådlöst nätverk som är okrypterat.

Om man hittar wifi och vill ringa hem och titta på den man pratar med. Vad fungerar då bäst? Skype, Facetime eller någonting annat?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-14 15:47

Nu vart det många frågor i samma tråd
Vad som funkar bäst beror ju helt på barnet... minsta här hemma vill spela, de lite äldre titta på film (MoviePlayer kör filmer direkt från iPad/iPhone).
Det funkar med flightmode, utom under start/landning, då skall den stängas av helt.
Vad menar du med garantin? Klart den gäller som vanligt, du menar väl inte att den blir ogiltig för att du flyger med den?
Om den måste skannas separat beror på vilken utrustning de har på flygplatsen. De allra nyaste behövs inte. Men du har den ju i handbagaget ändå, så det är väl inget problem att ta upp den.
WiFisökarappar finns det, men jag har inte sett någon som bara ger en notis ifall något dyker upp. Men att söka manuellt, och den visar de starkaste, vilka som är krypterade etc, finns.
Skype kräver nog minst bandbredd. Och Facetime finns väl bara till Apples produkter.

1
Bevaka tråden