Jag började med att flytta över alla program från min gamla mac via flyttassistenten förra onsdagen. Då fungerade alla officeprogram som vanligt. Sen får jag konstiga fel i andra program (redovisningsprogram) och jag upptäcker att det är fel med behörigheterna - jag kan bara läsa på flera ställen. Kontaktar applesupporten som hjälper mej att skapa en rootanvändare för att ta bort den felaktiga användaren och flytta till en ny. Då går det inte att ta bort min användare och supporten vet inte vad som är fel. Till slut kommer de på att man inte kan flytta från 10.5.8 till 10.7 (fast det står så i instruktionerna) så deras lösning är att jag uppgraderar till 10.6.8 på min gamla mac och sen flyttar över alltihop igen. Det gjorde jag igår. När jag då öppnar entourage får jag meddelandet "Det går inte att öppna denna identitet med den här versionen av Entourage". Försöker jag öppna excel får jag svaret:
Jag har installerat om Office från skiva med version 12.0.0. Jag har reparerat databasen men får samma svar i alla fall. Eftersom jag tolkar det som att identiteten är skapad i en senare version så måste jag uppdatera office för att få det att fungera.Körde autoupdater och fick hem en uppdatering till 12.1.0 men när jag ska ladda in den får jag upp:
Och där sitter jag fast. Hittade att det fanns en uppdatering som ska uppdatera autoupdatern, den har jag kört men det ändrade ingenting.
Ursäkta om jag uttryckte mej dåligt förut men jag har lätt panik eftersom det tagit mej 4 arbetsdagar nu att jollra med den här datorn och fortfarande kan jag inte jobba eftersom office inte fungerar. Har ringt både office-support och Apple-support men ingen verkar intresserad av att hjälpa till.:'( Har ingen aning om vad jag ska göra härnäst och har ingen att be om hjälp och inget funkar som det ska.