Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker tips på emulatorer till iPhone 4.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mariefred
  • 2011-10-17 01:20
Ursprungligen av Cokey:

Personligen så kan jag inte få fram hur SGS II tar bra bilder överhuvudtaget.. Prövat min svågers en massa och även fått massa bilder från han, min iPhone 4 är definitivt bättre än hans telefon på fotografier..

Har båda telefonerna och tycker att SGS II är vassare. Men antar att alla värdesätter olia saker med sina foton.

Nu över till en helt annan sak, nämligen emulatorer. Nu när airplay och mirroring äntligen på riktigt har anlänt vill jag verkligen se emulatorerna breda ut sig. Idag kör jag både PSX, SNES och N64-spel helt laggfritt på min Samsung. Finns inget bättre än att komma hem, koppla in mobilen till TVn och sätta sig i soffan för en underbar nostalgitripp med exempelvis Resident Evil. Jag använder en BT-kontroll, Phonejoy, som nästintill är identisk med PS3-kontrollen.

Jag har sett filmer på Youtube där folk spelar med BT-kontroller så detta verkar det finnas stöd för (även om den underbara Phonejoy bara fungerar med Android ). Men hur är det egentligen med emulatorerna? Jag vet att det finns emulatorer till de flesta äldre systemen om man jailbreakar sin maskin men jag är lite skeptisk till utseendet. På de flesta filmer jag har kikat på så tar själva touchknapparna upp halva skärmytan och spelet i sig den andra halvan. Detta gäller i alla fall för SNES och N64. I PSX- emulatorn verkar i alla fall knapparna vara transparanta över själva spelbilden. På Android kan man helt ta bort dessa knappar, då de bara är i vägen när man spelar på TVn med en fristående handkontroll, och det är ju så här man vill spela, få en så nära konsolupplevelse som möjligt.

Så då är min fråga till de kunniga:
Finns det några emulatorer där spelen flyter, där man helt kan få bort touchknapparna på skärmen och där man kan avnjuta spelen med en ordentlig handkontroll? Eller är det tyvärr så att marknaden (endast jailbreakade enheter) är så pass liten att ingen tagit sig tiden att utveckla detta mer optimalt?

Hade varit trevligt att flytta över "spelmaskineriet" till iPhonen, i annat fall får jag behålla Samsungen som en renodlad spelmaskin!

Ovanstående är utbrutet ur den officiella tråden för iPhone 4.

/Mod

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2011-10-17 17:19

Tack för förflyttningen. Kände efter själva postningen att jag borde varit noggrannare och lagt den i detta forum direkt. Tack återigen!

1
Bevaka tråden