Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har en logga på ett tryckt visitkort. Den vill jag ha över till ett jobb som jag håller på att göra i InDesign. Hur får jag över den? Scanna via skrivaren - ja. Men hur och vilket format?
Medger att det är en amatörmässig och löjligt enkel fråga, men jag fixar det inte.
Scanna den i färg och minst 300 dpi. Du scannar in den direkt i Photoshop och kan spara den i jpg, eps eller nästan vad som helst och sen monterar du den i indesign. Det optimala är så klart om du får tag i loggan digitalt istället. På nedanstående länk finns mycket.
Är loggan försvunnen för gott, eller finns det ett original någonstans? Visst kan du skanna in loggan på nytt, men jag skulle (om det nu var en gammal logo där inget original finns) skapa ett nytt original i Illustrator.
Är loggan försvunnen för gott, eller finns det ett original någonstans? Visst kan du skanna in loggan på nytt, men jag skulle (om det nu var en gammal logo där inget original finns) skapa ett nytt original i Illustrator.