Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hur får man ljud ut från Macbook Air till tv:n? Hade en optiskt kabel tidigare till min macbook men denna funkar inte längre. Har en en mini displayport - hdmi adapter men ljudet går inte in i tv:n (kan ju iofs vara en begränsning i tv:n... Jag vill ju helst ha ljudet optiskt in i förstärkaren.
Är detta enda lösningen om man inte vill köra analogt och stereo..??? BEHRINGER: UCA222
MacBook Air 2011 har ljud inbyggt i displayporten men då måste du ha en displayport till hdmi adapter som stödjer ljud också. Har du det redan så är det antagligen en inställning i datorn, inte i tv:n.
Det löste sig på sätt och vis. Jag hittade inställningarna under "sound" där man kan ställa var ljudet ska komma ut. Problemet kvarstår ju dock för jag vill ju gärna ha digitalt ljud ut och tv:n kan ju inte föra detta vidare (alltså mer än stereo) och jag har ingen förstärkare med hdmi ingång....
Jo, jag misstänker att tv:n inte skickar vidare DD/DTS. Men jag kan ju låna en optisk sladd o prova. Annars blir det väl till att köpa en förstärkare som tar hdmi...