• Medlem
  • 2011-10-19 18:58

Jag blir inte riktigt klok på den vilt spridda och dåliga information man får ang. om det går eller inte går, att spela in ex. musik direkt in i en Iphone?

Det jag pratar om är förstås inte med den inbyggda mikrofonen utan med hjälp av yttre extra mikrofoner som antingen kan kopplas att köra in stereo eller kanske endast i mono. Vad gäller här?
Kan man hitta någon bra adapter-lösning för porten i botten eller kan man gå via hörlursuttaget som en del hävdar att den fungerar både som in och ut port.. ?? Om! varför denna oerhört korkade lösning i stället för en stereo-port in i andra hörnet.. önsketänkande förmodligen?

Jag sysslar mycket med att komponera musik och tycker det vore kalas om man kunde använda en del Appar som kommit, fullt ut, med att kunna lägga in ex. två spår samtidigt. Men vad ska man med sådana Appar till om det inte funkar fullt ut och på ett enkelt och vettigt sätt?

Har någon där ute rätt info som reder ut detta för mig? Personligen tycker jag att Iphone och även Ipod, Ipad skulle kunna vara helt suveräna hjälpmedel för musiker som tillfälliga notebooks/musikaliska skissblock om detta gick att få till.. Hur fungerar detta egentligen?