Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedgradera från iOS 5

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-19 20:18

Kan man nedgradera en 3Gs från iOS 5 till nån lägre utan att SHSH är sparade? Har lyckats komma förbi "Device isn't eligable for this build" men får nån error efter återställningen, och telefonen ställer sig i "Koppla till iTunes"-läge. Finns det nåt sätt runt det?

När du kommer till koppla till itunes, vad händer då om du kopplar den till itunes?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-19 21:05

Den säger att den hittat en iPhone i återhämtningsläge och man måste återställa den. Testat att återställa den mot alla versioner, även 5.0 men hänger sig kvar vid "Väntar på iPhone" så kommer det en mätare fram på iPhonen men inget händer. Testat flera olika kablar, USB-portar och även genom en USB-hubb men den väntar bara på telefonen och inget händer.

En fråga som inte hjälper dig men varför vill du gå tillbaka till V4? Upplevs en 3GS som långsam med V5?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-19 22:15

Ska sälja telefonen och killen vill prompt ha 4.3.5, varför vet jag inte. Jag kommer bara till skärmen med ett äpple och en tom mätare under och iTunes säger "Väntar på iPhone" och inget händer. Hur jag än vrider och vänder så kommer jag inte förbi det. SUCK.

Hänger inte riktigt med, snackar vi inte om jailbreak om du ska kunna backa? Eller? Kan inget om den biten.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-19 22:24

Du kan inte nedgradera utan shsh sparade.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-20 00:34

Hah! Efter en j***a massa krångel så lyckades jag nedgradera den till 4.3.3 utan att ha SHSH sparade! Trägen vinner. (Har ju bara hållit på sen 18.30 ungefär.)

Värt jobbet?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-20 11:26

Lätt! Nu blir det en iPad 2 som belöning.

Ursprungligen av BlackSmp:

Värt jobbet?

1
Bevaka tråden