Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Länk preview/highres trasig efter ominstallation av Snow Leopard

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-19 21:21

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig.
Jag installerade in Lion på min Macbook pro, men efter det gick den inte att starta. Fick bara upp äpplet. Jag provade verkligen allt, hade även kontakt med Applesupport, och gick även då igenom alla möjligheter. Fick då rådet att radera hela disken, och göra en installation från min Timemachine backup. Så nu är datorn som innan. Dock med ett jätteproblem med iPhoto. Jag har ca 10.000 bilder som är taggade med faces och events. Jag ser alla previews i iPhoto. Jag ser alla originalfilerna i "originals" och "modified". Men när jag försöker öppna en preview bild i iPhoto, så blir det bara svart. Om jag väljer Namn, så ser jag att tagen med namnet finns kvar i den svarta bilden. Men länken till highresbilden verkar vara "trasig". Nått med fel på Library, ... eller? Jag har iPhoto: 8.1.2 (424). Kör Mac OSX 10.6.3.

Har inte sett någon tråd som har samma problem som jag, och skulle bli så tacksam om någon kunde hjälpa mig att lösa detta.
Tack på förhand!

/hammarn

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-10-23 20:49

Testa att hålla ner Alt+CMD när du öppnar iPhoto, då får du upp ett flertal alternativ. Testa att bygga om miniatyrbilder.

iPhoto '11: Restoring from Time Machine with iPhoto '11 (9.2 or later) and OS X Lion 10.7.2 (or later)

1
Bevaka tråden