Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det som tar minne?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-20 23:07

Har ett litet roligt problem. Som ni ser så har jag enbart lite bilder. Jag har gått in i iTunes och bockat av alla synkningar och startat om telefonen. Ändå så finns det 14.2gb övrigt.

Undrar mest var det är. Inga filmer eller musik finns ombord. Inte heller några program.

Dom videor som finns är dom som har filmats med kameran...

men något lär ju finnas!

Återställ telefonen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-20 23:22

Återställ och ladda upp en säkerhetskopia?

Testa att läsa in en säkerhetskopia, funkar inte det ställ in som ny, alla appar och bilder kontakter etc har du ju synkat med mobilen. Det enda du förlorar genom att ställa in som ny är din meddelanden

• Medlem
  • Lund
  • 2011-10-21 02:28

Riskerar du förlora nödvändig data med en återställning ska även följande fungera:

Citat:

My method to clear the ‘other’ data:

Go to Diskaid and download their program (you have 14 days free, so either do this quickly (and hope it doesn’t happen again) or pony out the cost to get this program for good)
Install and run Diskaid, start iTunes running, and connect your iPhone to your computer
In Diskaid, change the view to ‘media folder,’ navigate into the ‘iTunes Control,’ and then the ‘Music Control’ folders.
Delete all sub-folders and sub-directories inside of the ‘Music Control’ folder
Close Diskaid, go into iTunes, and sync your iPhone WITHOUT the music (make sure to uncheck the sync music choice)
Unplug the iPhone, restart it, and then plug it back in
Go back to iTunes, sync your iPhone with everything you want (including music, make sure to check it again)
Boom, you are done, and have your room back

Hade problem tidigare och då fipplade jag runt lite så att den fick räkna om (tog bort all musik, synkade, och sedan la in den igen), och efter en omstart av iTunes innan så blev det bra. Skumt bara.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-22 10:38

Tackar. Diskaid var räddningen. Mappen som man skall till heter dock bara Music. Men där fanns det lite skit.

Telefonen ville dock inte ladda över några program så det fick bli en återställning efter en säkerhetsuppdatering gjordes som sedan laddades in. Och nu är den ren och fräch med utrymme. Musik och program.

Tack för hjälpen och tipset...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-22 10:55

Jag körde samma variant (Diskaid) som atomlab och fick ner övrigt från 3,0 GB till 0,9. (Antar att de 0,9 GB är alla albumomslag, låttexter, etc...). Borde väl komma en iOs 5.(0).1 snart så jag tänkte vänta med en återställning tills jag antingen behöver utrymmet eller tills nästa uppdatering kommer.

Edit: Rätt som det var så halkade jag upp i 1,99 GB istället... Aja. Får nog bli en återställning ändå.

• Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-22 21:36

Har försökt med allt ovanstående. Fortfarande ingen ordning på problemet...

Hoppas att Apple släpper en buggfix snart.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-22 23:15

hur mycket minne är det som fortfarande är upptaget? Gå in ock kolla i movies osv för att se om problemet inte ligger där.

• Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-23 13:28
Ursprungligen av atomlab:

hur mycket minne är det som fortfarande är upptaget? Gå in ock kolla i movies osv för att se om problemet inte ligger där.

Övrigt 6,5 GB

Och jag gjorde enligt Diskaid-tipset ovan och allt övrigt försvann, men så fort som jag klickade i musik igen (eller när jag började synka på musiken, minns inte riktigt) så kom allt tillbaka igen.

1
Bevaka tråden