Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fördröjning av ljud till bluetooth-högtalare?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-25 13:03

Hej!

Jag har köpt en Logitech Wireless Speaker Adapter för trådlös överföring av ljud via bluetooth. Man kopplar in högtalarna i Logitech-mojängen och sedan kan man lyssna på ljudet från t ex datorn. Nu har jag märkt att det blir osynk mellan ljud och bild när jag kollar film. Kan det ha att göra med att blåtanden i min Mac Mini är för långsam? Det är en gammal (1,83GHz, Intel) variant, jag skulle tro att jag köpte den 2007 eller nåt .

Det har ingenting med att BT är långsamt att göra, du har en fördröjning från att ljudet börjar skickas till BT-enheten, jämfört med videon som du måste lösa.

Om du använder t.ex. VLC för uppspelning kan du kompensera fördröjningen i programmet.
How to sync video/audio in VLC? - MacRumors Forums

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-25 21:10
Ursprungligen av keptang:

Det har ingenting med att BT är långsamt att göra, du har en fördröjning från att ljudet börjar skickas till BT-enheten, jämfört med videon som du måste lösa.

Om du använder t.ex. VLC för uppspelning kan du kompensera fördröjningen i programmet.
How to sync video/audio in VLC? - MacRumors Forums

Jag kör Boxee, tveksamt om den funktionen finns där. Men tack ska du ha för svaret!

1
Bevaka tråden