Jag hade testat att rippa den med XLD och se till att det hela verifieras mot AccurateRip. Då det är gjort, testa att spela den igen. Fungerar inte ens en AccurateRip-verifierad kopia - då har vi en riktigt elakartad bugg.
I mitt fall har jag rippat mitt iTunes-biblioteket i EAC och Easy CD-DA Extractor (Windowsprogram dock) och konverterat FLAC till ALAC (Apple Lossless) med XLD. Musik köpt från iTMS är i 256 kb/s AAC och det fungerar bra.
Jag litar inte på iTunes som rippare, därför går jag alltid omvägen via andra program då framförallt EAC och XLD kan verifiera ripparna - stämmer inte checksummorna är kopian inte bitkorrekt och problem kan uppstå. iTunes kontrollerar inte detta alls.
Edit: Då man rippar en skiva med EAC skapas först en WAV-fil vars integritet verifieras mot AccurateRip. Då den filen är verifierad som varande bitkorrekt kodas den om till det format som önskas, FLAC för lossless eller något lossy-format. Detta gör att även t.ex MP3 skapade i programmet är "säkra" mot störningar.
Ett fel som leder till hörbar distorsion o.dyl kommer resultera i varningar och misslyckad verifiering.