• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-31 19:24

Hallå!

Just nu håller jag på med ett problem med ett litet projekt som jag har valt att så fiffigt kalla "What are you? Mac or PC".
Min idé var en sida där man helt enkelt går in, på sidan finns det två knappar, "I'm a Mac" eller "I'm a PC". När man väljer en av dem kommer man in på en sida där det står ett skämt om den datorn man har (Inte så jätte kreativt kanske. Men tyckte att det kunde vara ett lite roligt projekt).

Efter jag gick över till Mac har jag alltid trott att jag inte var som de andra Mac-användarna. Att jag kom ihåg hur det var en gång i tiden när jag var PC. Jag trodde att det skulle vara lätt att komma på både skämt till Mac och PC. Men här är mitt problem: Jag kommer inte på några skämt eller fel på Mac-datorer. Jag har alltså helt transformerats till en vinklad Mac-fanboy utan någon som helst känsla av kritik

Det hade varit jätteroligt om någon annan, som till skillnad från mig har lite självdistans hade kunnat hjälpa mig med lite skämt till både Mac och PC. Tanken är att det ska vara randomiserade skämt varje gång man klickar och att man ska kunna lägga till egna skämt

Kolla gärna in sidan. Än så länge är det bara en basdesign som är på plats Are you a Mac or a PC?

Tack för er tid!