Vet inte om det här är rätt tråd men jag lägger iaf den hit och hoppas på er hjälp.
Nu är det så att jag har en Powerbook G4 1ghz superdrive. Älskar verklligen den och fattar inte hur jag kunde vara utan dator så länge som jag har varit :/
De är nämligen så att jag fick en dator av min far för ett tagsedan och det är just den här macen.
Shit tänkte jag. hur ska det här gå?
Äh skit samma jag kan inte mac och jag kan inte win så jag får väl lära mig mac!
Kan inte säga "Nej du farsgubben inte fan vill jag ha den här!!" men idag kan jag säga att jag är glad över hur bra mac verkligen är!!!!
Nåväl skit i det.
Iaf så är det så här att jag tankar mycket film och jag köpte mig för ett tagsedan en firewire hd på 160g men det gick tyvärr ganska snabbt att fylla.
Visst skulle jag kunna köpa en till och yterligare en till men problemet som jag känner är att då blir tyvärr inte datorn speciellt bärbar.
Vad gjorde jag?
Jo jag har skaffat mig en gammal win burk som fil server funkar faktiskt bra.
MP3 och mpeg funkar jätte bra att streama men inte AVI!!!!
Jag fattar inte varför det inte går.
Alla säger att det ska funka.
"ja men det är underligt, får du mpeg att dunka men inte avi??"
Så jag ber er att hjälpa mig. vad är det som är fel??
Som sagt så har jag en powerbook 1ghz men airport till,11mb:an. filservern är en pII 450 mhz men win xp.
Sen är det en sak till som jag tycker är lite underligt när man upploadar något till win burka så går det i 650kb/s men när man ska download:a så kommer man bara upp i 400 kb/s tycker att det är lite underligt.
Sen en sak till akn man på något sätt kolla i treminalen hur fort det går mellan burkarna??
Hoppas på att någon kan lösa detta åt mig..
MVH:Helmot
Ps.Kör med VLC som spelare.