Jag har uppdaterat min iPhone 4 till iOS5 som så många andra.
Operatören är Telenor.
Telefonen är jailbreakad tethered med Gevysim som unlocker.
När jag körde 4.3.4 så fungerade Hotspots och allt annat.
Just nu har jag följande problem:
1. Personal Hotspots är borta.
- Jag har testat att starta telefonen åtskilliga gånger och byta namn på telefonen samt "Reset Network Settings" men inget fungerar.
Vill minnas att under Network->Cellular Data Network så fanns det 3 APN inställningar (Cellular data, MMS och Internet)
2. Bluetooth på iPhone hittar inte min MBP eller Mac mini, dock hittade den precis en grannes enhet. Datorn hittar däremot iphonen och där lägger jag till den (parar.) När jag sen vill ansluta till telefonens nätverk från datorn så hittar datorn inte telefonen. Och om jag ansluter från telefonen till datorn så vill den bara radera den enheten och låtsas som om den inte finns.
3. Facetime fungerar inte, den verkar inte vilja auktorisera (waiting for activation) är allt man får höra. Har provat att stäng aav och sätta på den såklart.
4. Batteritiden har minskat med 25-30% i.o.m uppgraderingen till iOS5. Även här har jag provat med diverse resett och omstarter utan att lyckas.
Men annars så fungerar väl allt annat!!!
Det finns ganska gott om diskussioner ute, men de flesta tipsar om att starta om o resetta och det fungerar INTE.
Någon som har lite tips??