Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera problem med jailbreakad iPhone och iOS 5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-03 18:32

Jag har uppdaterat min iPhone 4 till iOS5 som så många andra.
Operatören är Telenor.
Telefonen är jailbreakad tethered med Gevysim som unlocker.

När jag körde 4.3.4 så fungerade Hotspots och allt annat.

Just nu har jag följande problem:
1. Personal Hotspots är borta.
- Jag har testat att starta telefonen åtskilliga gånger och byta namn på telefonen samt "Reset Network Settings" men inget fungerar.
Vill minnas att under Network->Cellular Data Network så fanns det 3 APN inställningar (Cellular data, MMS och Internet)

2. Bluetooth på iPhone hittar inte min MBP eller Mac mini, dock hittade den precis en grannes enhet. Datorn hittar däremot iphonen och där lägger jag till den (parar.) När jag sen vill ansluta till telefonens nätverk från datorn så hittar datorn inte telefonen. Och om jag ansluter från telefonen till datorn så vill den bara radera den enheten och låtsas som om den inte finns.

3. Facetime fungerar inte, den verkar inte vilja auktorisera (waiting for activation) är allt man får höra. Har provat att stäng aav och sätta på den såklart.

4. Batteritiden har minskat med 25-30% i.o.m uppgraderingen till iOS5. Även här har jag provat med diverse resett och omstarter utan att lyckas.

Men annars så fungerar väl allt annat!!!

Det finns ganska gott om diskussioner ute, men de flesta tipsar om att starta om o resetta och det fungerar INTE.
Någon som har lite tips??

Ovanstående inlägg utbruten till egen tråd. Var vänliga skriv inte inlägg i trådar där ditt inläggs ämne inte passar in!

Flyttad från nedanstående tråd.

http://www.99.se/ios/290342-traden-om-ios-5-pa-iphone-4.html

/Mod

Cydia fungerade aldrig för mig... Sen slutade Safari och Mail att fungera så nu återställer jag min iP4

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-04 23:20
Ursprungligen av Parre:

Men annars så fungerar väl allt annat!!!

Härligt med en så positiv syn på livet - men du - köp en olåst!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-05 00:57

Förstår så där på rak arm inte syftet med tråden.

Jag har iPhone 4, iOS5, jailbreakad, allt, menar verkligen allt, fungerar perfekt. Inget att klaga på, batteriet har nästan dubblats kontra 4.3 nånting som jag hade innan. Jailbreaket fungerar kanon och det är inte många tillägg jag har då dom i iOS5 slängt in mycket av det som jag saknade med orginal.

@ Wilhelmsson, det du har gjort är en semi-untethered jailbreak, mail och safari slutar fungera efter omstart men luren fungerar, det du behöver göra är att boota med redsnow igen så fungerar det galant.

Ursprungligen av Cokey:

@ Wilhelmsson, det du har gjort är en semi-untethered jailbreak, mail och safari slutar fungera efter omstart men luren fungerar, det du behöver göra är att boota med redsnow igen så fungerar det galant.

Tackar får nog jailbrek'a om luren då jag redan återställt den

1
Bevaka tråden