Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera från SIM

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-11-05 00:26

Jag försökte hjälpa min syster att föra över hennes gamla kontakter till hennes nya iPhone 4s idag.
Hon har haft en gammal Ericsson och således var det ju lämpligast att importera från sim, då den inte går at synkronisera med datorn.

När jag har fört över kontakterna till simkortet och ska importera på iPhonen så går det dock jättesnabbt och inga kontakter importeras. Är det någon som har nån idé om hur det kommer sig att det inte fungerar?

Du skriver visserligen att du har fört över kontakterna till SIM-kortet men...

Är du säker på ni verkligen gjorde en kopiering av telefonkontakter till SIM-kortet på Ericssontelefonen? Den process som du beskrev gjorde jag utan problem för min fru förra veckan.

(Utan problem är väl en omskrivning, jag var tvungen att gå igenom kontakterna efteråt för att snygga upp dem men själva kopieringen gick bra)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-05 06:46

Satt också med detta häromdagen då min fru slaffat en iPhone.
Till min enorma förvåning har SonyEricsson tagit fram en enormt snygg sync applikation (ev bara för PC) med bra funktioner som faktiskt funkar.
För att göra en lång historia kort så synkade jag över hennes kontakter till ett gmail konto och därefter över till hennes iPhone. Hela den biten går på några minuter.
Om synk programmet bara funkar för PC kanske du kan använda dig av iSync mot kontaktlistan på datorn. Det finns plugin för äldre telefoner.
Nackdelen med flytt via SIM är att vissa fält inte följer med.

• Medlem
  • Kilafors
  • 2011-11-05 11:48

Jo, jag är helt säker på att jag fick över kontakterna på simkortet, men jag löste det genom att flytta över sim-kontakterna till en annan telefon som jag hittade plugin till iSync för och sedan in i adressboken och vidare till den nya iPhonen den vägen

Det var mystiskt att det inte fungerade att föra över direkt till iPhonen må jag säga. Men å andra sidan ska jag väl förhoppningsvis slippa göra om denna procedur igen.

Tack för tipsen iallafall!

• Medlem
  • Gävle
  • 2011-11-05 12:54

Annars så har många telefoner möjligheten att skicka hela adressboken som en .vcf fil. Då får du över allt, även ev adressuppgifter som inte följer med på ett SIMkort.

Senast så skickade jag över en .vcf från en Nokia över Blutooth till min MBP och sen vidare med mail till personens iPhone. Fungerade bra plus att man fick en backup.

1
Bevaka tråden