Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Av-auktorisera Mac App Store?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man slutar använda en dator måste man då av-aktorisera Mac App Store nånstans precis som man gör med iTunes?

Om du inte tänker ominstallera OS för nästa användare får du åtminstone avinstallera alla program du har och sedan logga ut ur Mac App Store.

När du väl har auktoriserat en dator måste du mycket riktigt avauktorisera för att inte fylla upp din kvot.
Detta är inget du dock behöver just nu.
Det fungerar som så att när du väl väljer att avauktorisera, gör du detta för dina samtliga (upp till fem enheter) och sedan helt enkelt
auktoriserar de enheter du fortfarande använder.. Med andra ord kan du utföra detta nu eller när du väl kommer upp till den femte enheten.

Nej nu har jag fått reda på att man inte kan/behöver logga ut ur Mac Appstore eller av-auktorisera den (det kan/ska man däremot med App Store för iOS) I Mac Appstore finns det ingen gräns på 5 enheter utan en person kan ha hur många Mac:ar som helst.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-09 16:59
Ursprungligen av Hallberg:

Nej nu har jag fått reda på att man inte kan/behöver logga ut ur Mac Appstore eller av-auktorisera den (det kan/ska man däremot med App Store för iOS) I Mac Appstore finns det ingen gräns på 5 enheter utan en person kan ha hur många Mac:ar som helst.

Har du källa på denna infon?

Ursprungligen av zinned:

Har du källa på denna infon?

Du kan ju börja med att leta efter en länk eller menyval för av-auktorisera i programvaran så skall du få se. Finns inte som alternativ

Men som jag sagt innan. Man får avinstallera all programvara som är köpt via Mac appstore om du skall sälja din Mac.
Dvs. om du inte helt enkelt ominstallerat operativsystem.

Association of Associated Devices is subject to the following terms:
(i) You may auto-download Eligible Content or download previously-purchased Eligible Content from an Account on up to 10 Associated Devices, provided no more than 5 are iTunes-authorized computers.
(ii) An Associated Device can be associated with only one Account at any given time.
(iii) You may switch an Associated Device to a different Account only once every 90 days.
(iv) You may download previously-purchased free content onto an unlimited number of devices while it is free on the App and Book Services, but on no more than 5 iTunes-authorized computers.
The above terms (i) to (iv) do not apply to App Store Products.

http://www.apple.com/legal/itunes/us/terms.html#APPS

Läser vad ni skriver men förstår inte. Sitter här med min nya MacBook Air. Har fört över all gammal data mha assistenten från min Time Machine-backup. Nu har jag två stycken program köpta från Mac App Store som kräver att jag skriver in mitt lösenord:

Citat:

Logga in om du vill använda programmet på den här datorn. ”Byword” köptes på App Store på en annan dator. Om du vill installera ”Byword” på den här datorn måste du logga in med samma Apple-ID och lösenord som du använde när du först köpte programmet.

Men när jag skriver in lösenordet händer ingenting, programmet avslutas bara och kan sedan inte öppnas igen. Samma sak med det andra programmet, Moom. Pages, som jag köpt och fört över på samma sätt frågar ej efter lösenord. Kollar jag i App Store så är programmen markerade som installerade.

Vad är det meningen att jag ska göra?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-08 00:05

Prova med att hålla nere Alt och klicka på Installerad, eller högerklicka på den. Jag tror du kan installera igen då.

Varför inte radera dem och installera om dem från Mac App Store.
Kanske bör radera inställningarna också så några plist-filer inte ligger i vägen.

Ursprungligen av illerG:

Varför inte radera dem och installera om dem från Mac App Store.

Tack, det funkade. Känns inte så Apple dock

1
Bevaka tråden